معاون علمی پژوهشی و فناوری سپاه خبر داد:

افزایش 4 برابری اعتبارات در راستای حمایت از اختراعات و ابتکارات بسیج

معاون علمی پژوهشی و فناوری بسیج مستضعفین از افزایش چهار برابری اعتبارات حمایت از اختراعات و ابتکارات بسیج خبر داد.
کد خبر: ۸۷۲۳۱۵۹
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، حسین قدیانی روز شنبه در همایش سه روزه مسئولان علمی ،فناوری و پژوهشی سپاه افزود: این همایش با هدف گزارش گیری از اقدمات سال 95 براساس سیاست های ابلاغ شده ،ایجاد هماهنگی و انسجام بخشی بین مسئولان بسیج علمی کشور و آسیب شناسی نسبت به کارهای انجام شده برای عملکرد بهتر در نیمه دوم سال به میزبانی لرستان برگزار می شود.
وی اظهار کرد :اقدامات معاونت علمی بسیج در چهار حوزه گفتمان سازی در مسائل علمی ،حمایت از اختراعات و ابتکارات ،رسیدن به مرزهای دانش انجام می شود.
وی بیان کرد:در حال حاضر رشد علمی کشور مناسب است ولی لازم است که تولید علمی به فناوری و تولید ثروت منجر شودکه بر روی این حوزه تمرکز کرده ایم و سعی می شود که از اختراعات و ابنکارات حمایت کنیم .
اعتبارات خوبی برای حمایت از اختراعات و ابتکارات اخصاص یافته در این راستا اعتبارات به چهار برابر افزایش یافته است.
وی ادامه داد:اعتبارات از پنج میلیون تومان تا 50 میلیون تومان به صورت بلا عوض به مخترعات و مبتکاران پرداخت و در صورت تجاری سازی تا سقف 500 میلیون تئمان نیز حمایت می شود.
قدیانی گفت:در حوزه تحقیق و پژوهش نیز تلاش می شود که چالش های کشور و چالش های پیش روی هر استان احصا و نسبت به رفع چالش ها تلاش کنیم.
به گفته وی تلاش می شود که مرزهای دانش درنوردیده شود که در این حوزه کارهای خوبی در پلاسما و نانو انجام شده است.
وی افزود:تا پایان سال 94 یک هزار طرح ابتکاری و اختراعی را حمایت کردیم و 30 درصد را به تولید محصول رساندیم در برخی از اختراعات به دیل واردات محصول مشابه تجاری سازی انجام نشد.
وی بیان کرد: در سال 95 حمایت از تجاری سازی اختراعات بیشتر شد وعمده مشکل مخترعان نداشتن سرمایه در گردش و یا کم بود سرمایه است.
وی ادامه داد:در بین حوزه های علمی ،پژوهشی سپاه لرستان در سطح کشور از جمله استان هایی می باشد که در حوزه فیزیک پلاسما کارهای خوبی انجام داده است.
معاون علمی پژوهشی و فناوری بسیج مستضعفین گفت:هشت کارگروه اختراعات را داوری و براساس سطح آنها اعتبارات لازم را اختصاص می دهند
ارسال نظرات