خبرهای داغ:
مسئول سیاسی سپاه استان قزوین اذعان کرد: آزادی اندیشه و بیان خبرنگاران نیز باید با رعایت خط قرمزها باشد و با پرهیز از نشر اکاذیب تنها پس از اطمینان یافتن از صحت خبرها به انتشار اخبار بپردازند تا باعث ایجاد تشویش و هرج و مرج در جامعه نشود.
کد خبر: ۸۷۲۳۱۷۸
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶

علی کوچک‌خانی مسئول سیاسی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین در خصوص علت نام‌گذاری 17مرداد ماه به‌نام روز خبرنگار اظهار کرد: در روز 17مرداد ماه سال 1377 محمود صارمی خبرنگار ایرانی در افغانستان به شهادت رسیدند که به‌جهت بزرگداشت مقام ایشان سالروز شهادت او را روز خبرنگار نام‌گذاری کرده‌اند.

وی در ارتباط با اهمیت خبرنگاری در جامعه تبیین کرد: خبرنگار در کنار سه قوه با کنکاش و ریز شدن در قضایا به‌آزادی ‌بخشی و حاکمیت ارزش‌ها در جامعه کمک می‌کند و مثل یک دانشگاه برای مخاطبانش می‌باشد که به هدایت سیاسی مردم می‌پردازد تا جامعه بتواند در جهت تامین منافع ملی و افزایش امنیت کشور پیش برود.

کوچک‌خانی در ادامه افزود: خبرنگاران باید مومن و مستقل باشند و نمک‌گیر قدرت و قدرتمندان نشوند و وظیفه خبرنگاری‌شان که شفاف‌سازی مسائل جامعه می‌باشد را به‌درستی انجام دهند و مانع بروز خسارت‌ها را شوند، ازجمله این مسائل می‌توان به عدم شفافیت در دریافتی‌ها، رانت‌خواری‌ها و امتیازهای نابجا و ناحق که قدرتمندان به اطرافیانشان می‌دهند اشاره کرد.

وی در خصوص ویژگی‌های خبرنگاران تشریح کرد: شجاعت، کنجکاوی، سرعت عمل و دقت بالا از جمله ویژگی‌های درونی و ذاتی می‌باشد که خبرنگاران دارا هستند و در صورت وجود این خصوصیات افراد با گذراندن دوره‌های خبرنگاری می‌تواند در این حرفه موفق شود.

کوچک خانی پیرامون تاثیر خبرنگاران در انتقال ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: خبرنگاران در خط مقدم انتقال ارزش‌هایی همچون ایثار و شهادت در جامعه قرار دارند و باید با نشان دادن واقعیت‌های دفاع مقدس و اخبار جهاد مدافعین حرم همواره شیب خبرها را به سمت ارزش‌ها نگه دارند و حیات مذهبی جامعه را تقویت نمایند.

کوچک خانی در خاتمه آزادی اندیشه و بیان را از شعارهای انقلاب معرفی کرد و گفت: هر جامعه‌ای دارای چارچوب‌ها و خطوط قرمزهایی می‌باشد که افراد می‌توانند آزادانه در این چارچوب‌ها فعالیت کنند، آزادی اندیشه و بیان خبرنگاران نیز باید با رعایت خط قرمزها باشد و با پرهیز از نشر اکاذیب تنها پس از اطمینان یافتن از صحت خبرها به انتشار اخبار بپردازند تا باعث ایجاد تشویش و هرج و مرج در جامعه نشود.

1101/ت30/ب

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها