خبرهای داغ:
یک سوال خطاب به مسئولین:

چرا خبرنگاران از حداقل حقوق قانون کار محرومند؟

عضو فعال سازمان بسیج رسانه خراسان جنوبی گفت: چطور وقتی نیروی در سازمانی قرار است به صورت پیمانی، قراردادی و پیمانکاری جذب شود، اولین چیزی که همزمان با حقوق او برقرار می شود بیمه و حقوق حداقل قانون کار است اما رسانه ها باید مستثنا باشند.
کد خبر: ۸۷۲۳۲۱۰
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷

محمود مقامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی با گرامی داشت سالروز شهادت شهید صارمی که به نام روز خبرنگار نام گذاری شده است ، اظهارداشت: گرامی باد یاد شهید « محمدرضا فرهادی » که تنها شهید دانش آموز خبرنگار خراسان جنوبی است که در پنجم خرداد 1365 در منطقه عملیاتی فاو به درجه رفیع شهادت آمد.

به پاس خون شهدا جمهوری اسلامی فریاد عدالت خواهی درسطح جهان را سر می زند

عضو فعال سازمان بسیج رسانه خراسان جنوبی گفت: به پاس خون این شهدا است که امروز انقلاب اسلامی ایران در سطح دنیا فریاد عدالت خواهی، استکبارستیزی، آزادی و آزادی خواهی را سر می دهد.

وی افزود: باید با تمام توان خود آماده دفاع از آرمان های بلند شهدای والا مقام جمهوری اسلامی؛ بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی امام خامنه ای (حفظه الله) باشیم و تجدید عهد و پیمان ببندیم.

مقامی با اشاره به اینکه حضور جهادی خود در عرصه جنگ رسانه ای دشمن و استکبار اعلام می کنیم، یادآورشد: امروز در افق رسانه های نظام مقدس اسلامی، موضوع انتقال پیام انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف مطرح است.

این فعال رسانه استان تاکید کرد: وظیفه خبرنگاران به عنوان نیروهای خط شکن رسانه این است که از سد امپراطوری رسانه ای غرب عبور کنند و دستاوردهای نظام اسلامی را در حوزه های محرومیت زدایی، الگوی زندگی مسالمت‌آمیز قومیت های مذهبی و اقلیت های دینی، پیشرفت های علمی و نظامی، دموکراسی و آزادی بیان و دفاع از مظلوم را در سطح دنیا مخابره کنند.

مسئولان توجه بیشتری به مشکلات و خواسته های خبرنگاران و فعالان رسانه ای داشته باشند

عضو شورای عالی بسیج رسانه استان با بیان اینکه خبرنگاران و اصحاب رسانه همواره بدون هیچ چشم داشتی در مسیر تعالی استان، کشور و انقلاب اسلامی گام برداشته اند، عنوان کرد: هیچ گاه خدایی ناکرده قلم را در مسیر خوشنودی دشمنان و بدخواهان بکار نبسته اند.

مقامی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی با توجه به ظرفیت هایی که دارد از حدود 400 خبرنگار و فعال رسانه ایی برخوردار است، گفت: این فعال رسانه دربسیج رسانه استان با بیان اینکه موضوع سطح پایین درآمدی خبرنگاران برای این قشر آزار دهنده شده است، گفت: تقریبا حدود یک چهارم حقوق کارکنان معمولی دولت و یا یک سوم حقوق قانون کار می باشد.

وی با بیان اینکه بالاترین حقوق آنها حدود 400 تا 450 هزار تومان است، متذکرشد: این فعالان رسانه ای از هیچ مزایا و سنوات برخوردار نیستند که همکاری و یاری مسئولین را در این خصوص می طلبد.

مسئولان توجه بیشتری به مشکلات و خواسته های خبرنگاران و فعالان رسانه ای داشته باشند

مقامی با اشاره به نبودن بیمه خبرنگاران ادامه داد: سئوال ما اینجا است که چطور وقتی نیروی در سازمانی قرار است به صورت پیمانی، قراردادی و پیمانکاری جذب شود، اولین چیزی که همزمان با حقوق او برقرار می شود بیمه و حقوق حداقل قانون کار است اما رسانه ها باید مستثنا باشند.

وی با بیان اینکه این را به این خاطر می گوییم که باید امنیت شغلی خبرنگارانی که می خواهند در این عرصه بمانند به نوعی تامین شود، افزود: و الا هم اکنون که خبرنگاران مشترکا در یکی دو رسانه فعالیت دارند در آینده باید از دیگر استان ها خبرنگار بیاوریم.

مقامی یادآورشد: موضوع مسکن، مسائل رفاهی و هچنین توجه به خبرنگاران شهرستانی بایستی بر اساس یک برنامه ریزی دقیق و مدون مشخص شود.

این فعال بسیج رسانه استان افزود: در بحث ارتباط مدیران با رسانه باید گفت این سطح تعاملی بیشتر در حوزه انتشار اخبار شده است تا بهره مندی از نظرسنجی ها و طرح ها پیشنهادی خبرنگاران.

وی متذکرشد: خبرنگاران به واسطه ارتباط مستقیمی که با مردم دارند انتظار داریم مسئولان از ظرفیت اشراف کامل خبرنگاران و قدرت تحلیل آنان و همچنین پتانسیل های که در حوزه پژوهش و تحقیق دارند بهره مند شوند که این امر با عث شکوفایی و خدمت بهتر به مردم استان خواهد شد.

انتهای پیام/1400.

ارسال نظرات
پر بیننده ها