عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفتگو با «بسیج»:
فلاحتی گفت: دانش آموز باید بداند که قرار نیست در هر فضایی قرار بگیرد و وقتش را به هر روشی پر کند از طرفی باید دولت در ایجاد زیرساخت های فناوری اطلاعات ورود جدی کند.
کد خبر: ۸۷۲۳۲۷۰
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳

فرهاد فلاحتی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج، با اشاره به معضلات استفاده بی رویه دانش آموزان از فضای مجازی در مدارس و راهکار مقابله با آن گفت: استفاده از شبکه های مجازی امری است که همه جوامع از آن استفاده می کنند و دانش آموزان هم به فراخور علایقشان مخاطب این شبکه ها قرار می گیرند.

وی افزود: ممانعت دانش آموزان از فضای مجازی امری غیر عاقلانه و نشدنی است و باید به دنبال مدیریت دانش آموزان باشیم بر همین اساس مدیریت خانواده ها و آموزش و پرورش راهگشا است.لذا باید ساختارهای آموزش و پرورش در کنار نهاد خانواده قرار بگیرد و خانواده ها را مدیریت کند و فضای مجازی به سمتی برود که موجب تعلیم و تربیت دانش آموزان شده نه آن که وقت آنها را به بطالت بگذراند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: چند سالی است دولت بر راه اندازی شبکه ملی در فضای مجازی برای ایجاد فضای امن اخلاقی تأکید دارد اما هنوز محقق نشده است؛ اگر وزارت آموزش و پرورش در کنار وزارت خانه های دیگر این شبکه امن ملی را راه اندازی کنند هم دانش آموزان و هم اولیاء ایمن خواهند بود.

دانش آموز باید بداند که قرار نیست در هر فضایی قرار بگیرد و وقتش را به هر روشی پر کند از طرفی هم باید دولت در ایجاد زیرساخت های فناوری اطلاعات ورود جدی کند.


ارسال نظرات