در نشست روشنگری و بصیرت‌افزائی ساوه؛
کارشناس مسائل اجتماعی گفت: امروز جنگ نرم، جزو برنامه‌های دولت‌های استعماری است و هدف جنگ نرم، اشتغال خاک با خونریزی حملات نظامی فیزیکی نیست بلکه اغلب براندازی دولت‌ها است.
کد خبر: ۸۷۲۳۳۰۳
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۴

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، سکینه سنمبر از کارشناسان جنگ نرم و مسائل اجتماعی، ظهر امروز در نشست روشنگری و بصیرت‌افزائی که به همت کانون بسیج ورزشکاران ساوه برگزار شد با اشاره به جنگ نرم دشمن علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به شکست دشمن در جنگ سخت علیه نظام اسلامی، ترفند جنگ نرم را در پیش گرفتند و هدفشان آن است که در مسافت‌های دورتری از مراکز طراحی کننده، به مقاصد شوم خود دست پیدا کند.

وی افزود: با رشد رسانه‌های نوین، جهاد وارد عصر دوم رسانه‌ها شده که برخلاف دوره مدرن و عصر نخست، آینده آن به طور کامل قابل پیش‌بینی نیست، در عصر دوم، رسانه‌های الکترونیک جدید، حاکمیت دارند و اطلاعات حرف آخر را می‌زنند، پدیده‌ها کمتر قابل پیش‌بینی هستند.

کارشناس جنگ نرم و مسائل اجتماعی تصریح کرد: رسانه‌های نوین  آسیب‌های بسیار مهم روانی و سیاسی را به دنبال دارد که این مسئله خود زمینه و بستر مناسبی را برای جنگ نرم ایجاد می‌کند.

سنمبر با اشاره به برشمردن آسیب‌های روانی شبکه‌های اجتماعی گفت: کاهش احساسات، متن‌گرایی، انعطلف‌پذیری هویتی و دریافت‌های جایگزین از جمله آسیب‌های روانی شبکه‌های اجتماعی است.

وی یادآور شد: با شفاف‌کردن افکار عمومی می‌توان از تهدیدهای شبکه‌های اجتماعی مجازی آگاه و مصون ماند و با ایجاد یک شبکه اجتماعی داخلی قدرتمند تهدیدهای آنها را در حوزه فرهنگ به فرصت تبدیل کرد.

کارشناس جنگ نرم و مسائل اجتماعی در پایان خاطرنشان کرد: امروز جنگ نرم، جزو برنامه‌های دولت‌های استعماری است و هدف جنگ نرم، اشتغال خاک با خونریزی حملات نظامی فیزیکی نیست بلکه اغلب براندازی دولت‌ها است.

در پایان این نشست تعدادی از دختران بسیجی ورزشکار که موفق به حفظ بخشی از قرآن کریم شده بودند مورد تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات