خبرهای داغ:
مدیرکل راه و شهرسازی قم از تخصیص اعتبار ۵ میلیارد یورویی به پروژه قطار تهران ـ قم ـ اصفهان خبر داد و گفت:‌ این پروژه که استان قم در مرکز قرار دارد بناست طی ۲ سال به بهره‌برداری برسد.
کد خبر: ۸۷۲۳۳۳۴
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۳
۵ میلیارد یورو اعتبار به پروژه قطار پرسرعت تهران ـ قم ـ اصفهان اختصاص یافت
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حسن صبوری ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات اداره کل راه و شهرسازی برگزار شد با اشاره به روند پروژه قطار پرسرعت تهران ـ قم ـ اصفهان اظهار داشت: این پروژه که استان قم در مرکز قرار دارد بناست طی 2 سال به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با بیان اینکه اعتباری بالغ بر 5 میلیارد یورو برای این پروژه پیش‌بینی شده است، افزود: پس از اجرای قطار پرسرعت تهران ـ قم ـ اصفهان، اجرای پروژه قطار پر سرعت قم ـ اراک در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای پروژه قطار پرسرعت افزایش ظرفیت ایستگاه مرکزی اضافه می‌شود، ادامه داد: خط متروی A و B نیز داخل این ایستگاه پیش‌بینی شده، همچنین برنامه‌ریزی‌ها برای دو طبقه شدن ایستگاه مرکزی است.

صبوری با بیان اینکه 2 راه دسترسی برای رسیدن به ایستگاه درنظر گرفته شده افزود: ورودی خیابان ایستگاه و منطقه 2 به این منظور در دستور کار قرار گرفته است، نکته دیگر اینکه ریل راه آهن از داخل شهر انتقال داده نمی‌شود و زیر‌سطحی خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم تصریح کرد: با راه‌اندازی قطار پر‌سرعت تهران ـ قم ـ اصفهان مسیر قم ـ تهران طی 40 دقیقه طی می‌شود از همین رو تلاش بر این است که ایستگاه خارج از شهر نباشد.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه مرکزی راه آهن قم در وسعت 24 هکتار پیش بینی شده است بیان کرد: در راستای تسهیل و تبادل سفر این ایستگاه به عنوان مسیر بهینه جانمایی شده است که این اقدام کاهش 20 میلیارد تومانی هزینه‌ها را برای استان به همراه دارد.
ارسال نظرات