در حاشیه نمایشگاه توامندی های علمی لرستان

گفتگو با بانوی مخترع لرستانی

فاطمه ترانه بانوی مخترع لرستانی سازنده دستگاه توازن اندازه گیری مغناطیسی مواد است.
کد خبر: ۸۷۲۳۳۴۷
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۷

بانوی مخترع لرستانی و عضو بسیج علمی لرستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان در رابطه با اختراعش گفت:دستگاه توازن اندازه گیری مغناطیسی مواد می تواند خواص مغناطیسی موارد را آشکار کند.

گفتگو با بانوی مخترع لرستانی

فاطمه ترانه با تشریح نحوه عملکرد این دستگاه افزود: ماده با هر حالت و هر وزنی که داشته باشد در یک محیط یونیزه به حالت چهارم ماده یعنی پلاسما تغییر می کند، با اعمال میدان مغناطیسی در دو قطب آن و تغییر ذاتی ماده و تزریق پلاسمای همزمان ماده مورد نظر خاصیت مغناطیسی خود را آشکار می کند.

وی گفت: در ادامه این روند ، با سنسورهایی که در دستگاه قرار دارد و با تغییر وزن ماده توسط سنسورِ وزن با استفاده از این تغییر می توان به خواص مغناطیسی ماده پی برد.

ترانه افزود:این دستگاه سال 94 ساخته و ثبت اختراع شده است و در آینده به تولید انبوه خواهد رسید.

گفتگو با بانوی مخترع لرستانی

این مخترع جوان لرستانی به کاربرد های این دستگاه در کشاورزی، فیزیک مواد و تولید ادوات نظامی اشاره کرد و گفت:همچنین در علم پزشکی که به سمت مغناطیس درمانی می رود میتوان با استفاده از این دستگاه انواع بیماری ها مثل سرطان ، سرخک، زردی و... را بدون هیچگونه عمل جراحی درمان کرد .

گفتگو با بانوی مخترع لرستانی


گفتگو با بانوی مخترع لرستانی


گفتنی است در حاشیه نشست معاونان علمی – پژوهشی بسیج کشور در محل پادگان امام حسین (ع) نمایشگاهی از توانمندی های علمی بسیج استان بر پا شده است و شرکت های دانش بنیان محصولات خود را در 17 غرفه به نمایش گذاشته اند.


ارسال نظرات