مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه کامیاران عنوان کرد

پرداخت 11 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی توسط بسیج سازندگی کامیاران

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه کامیاران گفت: طرح پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در راستای اقدام و عمل و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی سال 95 با اعتباری حدود 11میلیارد ریال در شهرستان کامیاران آغاز شده است.
کد خبر: ۸۷۲۳۳۹۰
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سجاد میری با اشاره به اینکه کارشناسان و متخصصین در این مرکز آماده دریافت طرح‌های توجیه اقتصادی مشاغل هستند، افزود: مشارکت مردم با دولت باعث بهبود بهره وری و افزایش اشتغال می‌شود و به نوعی درخواست های ده‌گانه مقام معظم رهبری در سال اقتصاد مقاومتی را عملیاتی می‌کند.

وی با بیان اینکه 90 درصد این تسهیلات به بخش کشاورزی اختصاص می‌یابد گفت: بیشتر این تسهیلات به طرح های تولیدی زودبازده و اثرگذار در اقتصاد منطقه پرداخت می شود.
میری ادامه داد: طرح‌های پرورش زنبورعسل، پرورش و نگهداری دام سنگین، پرورش ماهی های سردآبی و قزل آلا، پرورش بوقلمون و انواع ماکیان و همچنین ساخت گلخانه های گیاهان دارویی، میوه های فصلی و انواع سبزیجات در اولویت قرار دارد.
به گفته وی، قالی بافی، تولید انواع صنایع ظریف دستی و خیاطی از دیگر طرح‌هایی است که تسهیلات به آنها تعلق خواهد گرفت.
مسئول بسیج سازندگی کامیاران خاطر نشان کرد: بسته اقتصاد مقاومتی با تاکید بر اقتصاد بدون نفت و استفاده از ظرفیت های داخلی برای تولید داخلی و مردمی کردن اقتصاد، راهکار خوبی برای رفع مشکلات اقتصادی و تورم است.
وی در خصوص هدف از اجرای چنین طرح هایی عنوان کرد: اقتصاد درون زا اقتصادی است که مایه و ماده خود را از درون و امکانات کشور و از توانایی های مردم به دست می آورد لذا شناسایی استعدادها و ظرفیت ها و به کار گیری درست آنها باعث رشد اقتصادی کشور می‌شود.
میری بیان کرد: با توجه به اینکه تاکنون از ظرفیت های درون کشور و توان مردم به درستی استفاه نشده است، برای تحقق اقتصاد درون زا باید به این ظرفیت ها توجه ویژه ای شود.
وی یاد آور شد: از سال 92 سازمان بسیج به صورت عملیاتی با استفاده از ظرفیت ها و همچنین اعتبارات داخلی سازمان بسیج که نزد بانک مهر اقتصاد است با کمک تمامی بسیجیان که در همه عرصه‌ها پیشتاز بودند در راستای تولید داخلی و امنیت غذایی اقدام کرده است.
میری افزود: بسیج سازندگی سپاه شهرستان کامیاران در هفته پیش رو آماده دریافت طرح‌های توجیهی پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی است و شهروندان عادی و بسیجیان می‌توانند از این تسهیلات در راستای اشتغال‌زایی بهره ببرند.

ارسال نظرات