سیلاب دیگر شهر رضی را تهدید نمی‌کند

با اجرای پروژه دفع آب‌های سطحی به شکل کامل در رضی دیگر هیچ سیلابی این شهر را تهدید نمی‌کند.
کد خبر: ۸۷۲۳۴۳۵
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۳

سلیم بیگ‌زاده‌ در جلسه شورای شهر رضی اظهار کرد: به ارزش ۲٫۵ میلیارد تومان پروژه‌های متعدد عمرانی و خدمات شهری را به شورای شهر برای اجرا در سال جاری پیشنهاد کرده بودیم اما بر اساس اولویت، پروژه‌هایی به ارزش ۸۰۰ میلیون تومان مصوب شده است که امیدواریم با تخصیص اعتبارات و منابع مورد نیاز بتوانیم در اجرای این پروژه‌ها موفق عمل کنیم.

شهردار رضی گفت: با اجرای پروژه دفع آب‌های سطحی به شکل کامل در رضی دیگر هیچ سیلابی این شهر را تهدید نمی‌کند.

بیگ‌زاده‌رزی با بیان اینکه انتظار می‌رود از محل تبصره ۶ بودجه سال ۹۵، ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای احداث دیوارهای حفاظتی در این شهر اختصاص پیدا کند، افزود: در حوزه مطالعات در اجرای برخی از پروژه‌ها از تمام شهرهای کشور جلو هستیم به طوری که بر اساس گزارش سازمان مدیریت بحران، رضی در مطالعه و اجرای پروژه دفع آب‌های سطحی با هدف جلوگیری از سیلاب عملکرد مناسبی داشته است به طوری که ما در حال حاضر تا ۹۵ درصد این پروژه را به انجام رسانده‌ایم و دیگر هیچ سیلابی شهر رضی تهدید نمی‌کند.

وی یادآور شد: عملیات اجرایی این پروژه از سال ۸۸ آغاز شده و تا سال ۹۴ ادامه داشته است و ما در چهار فاز با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان نسبت به اجرای پروژه دفع آب‌های سطحی اقدامات لازم را انجام دادیم.

شهردار رضی تصریح کرد: دیگر هیچ نگرانی از بابت ورود سیلاب به رضی و خسارت جانی و مالی مردم نداریم و امیدواریم در سال جاری به صورت کامل این پروژه تکمیل شده و دغدغه‌ها در این زمینه از بین برود.

بیگ‌زاده‌رزی عنوان کرد: ما تنها شهرستانی هستیم که مطالعات آب شرب از آب خام در آن انجام شده و هیچ دغدغه‌ای ‌در این زمینه نداریم که با تخصیص اعتبار مورد نیاز آبیاری قطره‌ای پارک ۱۵ هکتاری کودک در رضی انجام می‌شود.

وی بازگشایی خیابان ۴۵ متری بازار و تلاش برای دریافت ۳٫۵ میلیارد تومان از طریق تسهیلات وزارت کشور را برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی، بازگشایی خیابان‌ها و مسیرهای مختلف یادآور شد و گفت: امسال ۸ پروژه جدید علاوه بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدنظر و مورد شهرداری رضی است که امیدواریم با تخصیص ۱۰۰ درصدی منابع و اعتبارات بتوانیم در این حوزه موفق عمل کنیم.

سرانه فضای سبز در رضی ۵۶ مترمربع است

وی در ادامه بیان کرد: در پنج سال گذشته با اقدامات خوبی که در توسعه فضای سبز اتفاق افتاده است ما سرانه فضای سبز را از ۱۴ متر مربع به بیش از ۵۶ متر مربع افزایش دادیم و تمام تلاشمان بر این است تا بتوانیم در این حوزه باز هم به اجرای طرح‌های جدید به شکل شایسته و موفق ورود پیدا کنیم.

شهردار رضی افزود: مساحت شهر رضی ۱۰۵ هکتار است که نیمی از این مساحت را فضای سبز تشکیل می‌دهد به طوری که ما در شهر رضی ۲ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت ساکن داریم و مهاجرت معکوس به این شهر آغاز شده و جدیدا ۶۳ خانوار نیز برای اسکان در این شهر اعلام آمادگی کرده‌اند.

بیگ‌زاده‌رزی در مورد درآمدهای شهرداری رضی نیز بیان کرد: درآمدهای ما از محل درآمدهای عمومی، اختصاصی وزارت کشور، اعتبارات عمرانی دولتی، تملک دارایی، ارزش افزوده و تبصره ماده ۶ قانون بودجه سالانه است که ما خودمان نیز از محل سی‌ان‌جی درآمدی را کسب می‌کنیم.

وی گفت: در چهار ماهه امسال درآمد شهرداری رضی بیش از ۴۰۰ میلیون تومان بوده که نسبت به سال گذشته افزایش خوبی را در این حوزه شاهد هستیم.

ارسال نظرات