سی و سومین دوره مسابقه های ورزشی دانش آموزان کشور در اراک آغاز شد

سی و سومین دوره مسابقه های ورزشی دانش آموزان پسر سراسر کشور شامگاه شنبه با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، مدیران اجرایی استان مرکزی در مجموعه ورزشی شهدای پنجم مرداد اراک آغاز شد.
کد خبر: ۸۷۲۳۴۸۵
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹
خبرگزاری بسیج،مرکزی:گروه ورزشی

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در این آیین گفت: 11 هزار دانش آموز از سراسر کشور در این دوره از مسابقه ها در شش استان کشور با یکدیگر به رقابت می پردازند.
مهرزاد حمیدی افزود: این ورزشکاران توسط 33 هزار دبیر و داور از بین چهار میلیون و 500 هزار دانش آموز شرکت کننده در سطح مدرسه ای کشور شناسایی و به این دوره از مسابقه ها راه یافته اند.

وی ادامه داد: پنج رشته فوتسال، والیبال، هندبال، بسکتبال و طناب زنی این دوره از مسابقه ها در استان مرکزی و بقیه رشته ها شامل بدمینتون، رشته های بومی محلی، ژیمناستیک و شنا به ترتیب در استان های قم، چهارمحال بختیاری، کردستان و اصفهان برگزار می شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: سی و سومین دوره مسابقه های دختران سطح کشور نیز شهریور ماه در استان فارس برگزار می شود.

حمیدی با یادآوری همزمانی آغاز این دوره از مسابقه ها با مسابقه های المپیک جهانی افزود: برگزاری مسابقه ها و المپیادهای ورزشی مدرسه ای پشتوانه ای برای ورزش ملی و قهرمانی کشور و محلی برای تغذیه تیم های ملی به شمار می رود.

وی گفت: در این دوره از مسابقه ها از تیم های استعداد یابی فدراسیون های ورزشی برای انتخاب نخبگان ورزشی دانش آموزی به منظور حضور در تیم های حرفه ای و قهرمانی دعوت شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش رضایتمندی شرکت کنندگان از برگزاری مسابقه های دانش آموزی در استان مرکزی و موقعیت جغرافیایی این استان را از مهمترین عوامل برگزاری این مسابقه ها در اراک عنوان کرد.

حمیدی تصریح کرد: توجه به ورزش مدرسه ای و افزایش شور و نشاط از اولویت های وزارت آموزش و پرورش است و بر این اساس، ساعت های ورزش دوره های متوسطه دوم و پیش دانشگاهی از یک ساعت به دو ساعت افزایش یافته است.

وی بیان کرد: کتاب تربیت معلمِ تربیت بدنی نیز برای توجه و اهمیت هرچه بیشتر به ورزش مدرسه ای برای 12 پایه آماده و در اختیار معلمان قرار می گیرد.

در این آیین سوگند نامه سی و سومین دوره از مسابقه های دانش آموزی کشور قرائت شد.
11 دوره از مسابقه های ورزشی دانش آموزان کشور از سال 69 تا کنون در استان مرکزی برگزار شده است.

سی و سومین دوره مسابقات ورزش دانش آموزی کشور از نیمه دوم مرداد ماه در شش استان کشور آغاز و تا دوم شهریور ماه ادامه می یابد.
ارسال نظرات