خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان سمنان گفت: سرمایه گذاری در موقوفات و احیای رقبات اولویت کاری ادارات اوقاف و امور خیریه استان سمنان است.
کد خبر: ۸۷۲۳۴۹۷
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالله واحدی در دیدار امام جمعه شاهرود اظهار کرد: با توجه به وجود موقوفات فراوان در نقاط مختلف استان با کاربری های مختلف، تلاش خواهیم کرد گامی موثر در تحقق اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب برداریم.

وی افزود: با استفاده از متخصیص و مشاورین توانمند نسبت به شناسایی ظرفیت های سرمایه گذاری در موقوفات اقدام شده و بالغ بر 100 موقعیت سرمایه گذاری در موقوفات استان شناسایی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: تعدادی از این پروژه ها جهت اجرا در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته که پس از اتمام پروژه، موقوفه و سرمایه گذار به میزان آورده خود از پروژه بهره برداری خواهند کرد.

وی گفت: بخشی از این موقعیت ها نیز در مرحله مطالعه و بررسی کارشناسانه است که پس از تکمیل فرآیند مطالعاتی با مشارکت بخش خصوصی به بهره برداری خواهد رسید.

واحدی عنوان کرد: سنت حسنه وقف تنها ابزاری است که با کمک آن قادر خواهیم بود بدون اتکا به اعتبارات دولتی نسبت به رفع مشکلات و نیازهای مختلف جامعه در حوزه های علمی و پژوهشی، فرهنگی، اجتماعی، پزشکی و ... اقدام کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان افزود: وقف احسانی ماندگار و خیری بی منت است که در آن واقف خیراندیش از مال خود دست کشیده و آن را بر اساس نیازهایی که در جامعه احساس میکند وقف می کند.

وی خاطرنشان کرد: عواید این موقوفات تا ابد بر اساس نقشه راهی که واقف ترسیم می کند هزینه شده و پرونده عملش در زمان مرگ نیز باز مانده و از ثواب عمل خداپسندانه خود بهره مند می شود. .

ارسال نظرات
پر بیننده ها