دوست و همرزم شهید محمد حسن قاسمی:

شهید محمد حسن قاسمی لایق شهادت بود/ ایشان همواره ناراحتی شخصی را در درون خود نگاه می‌داشت

دوست و همرزم شهید محمد حسن قاسمی با اشاره به روحیات اخلاقی و ویژگی های شخصیتی والای ایشان گفت: شهید قاسمی کسی بود که در دفاع از اعتقادات و مقدسات مرزی نمی شناخت و شهادت برازنده ایشان بود.
کد خبر: ۸۷۲۳۵۳۸
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳
به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، سعید لک، دوست و همرزم شهید محمد حسن قاسمی گفت: از این مرد بزرگ خاطرات بسیاری در طول سال‌ها رفاقت و دوران همرزمی باقیمانده است.


وی در حالیکه گلویش را بغض گرفته بیان کرد: هفته ی گذشته ایشان طی عملیاتی در حین انتقال مجروحان به حلب در مسیر، دچار کمین تکفیری ها شده و آمبولانس آنها مورد هدف قرار گرفته و محمد حسن قاسمی به خیل شهیدان همرزم خود پيوست.


وی افزود: شهید محمد حسن قاسمی تکنسین بیهوشی بود و در جبهه جنگ در بسیاری از ابعاد از جمله فرهنگی، مدیریتی، تداراکات و پشتیبانی فعال بود؛ علیرغم اینکه او  تکنسین بیهوشی بود ولی با تسلطی که داشت کار متخصص بیهوشی، پرستاری، اتاق عمل و آزمایشگاه را بخوبی انجام می داد و توانمندی خاصی  نيز در رسیدگی به مجروحان داشتند.


همرزم شهید قاسمی ادامه داد: شهادت هدیه ای است الهی که نصیب هر کسی نمی شود و انصافاً محمد حسن قاسمی لیاقت شهادت را داشت و اگر چه به لحاظ تقویمی سن چندانی نداشت و جوان محسوب می شد ولی همانند انسان های جا افتاده و کامل عمل می کرد و روحیات اخلاقی و ویژگی های شخصیتی خاصی داشت که واقعاً ایشان را لایق شهادت می کرد.


وی اضافه کرد: ایشان همواره ناراحتي شخصی را در درون خود نگاه می داشت و هیچگاه بروز نمی داد و بیشتر دغدغه امور مردم را داشت. در کار خیر پیش قدم بود و زمانی که متوجه نیاز و کمک کسی به لحاظ مادی یا معنوی می شد با تمام وجود آماده بود.


وی ادامه داد: برای خدمت به بیماران زمان و مکان نمی شناخت و برای امدادرسانی به مجروحان از دل و جان مایه می گذاشت البته این روحیه ای است که در تمام رزمندگان دیده می شود و شهید قاسمی نیز از آن مستثنی نبودند.


لک، گفت: ما همواره در مراسم ها و هیئت های مذهبی  شعار "یا لیتنی کنا معک "و شعار دینداری و دفاع از اعتقادات را می دهیم ولی اين شعار زمانی  معنا پيدا مي كند که به آن عمل نیز بکنیم و شهید محمد حسن قاسمی کسی بود که در عمل نشان داد که در برابر اعتقادات و دین فقط شعارگونه برخورد نمی کند و در عمل نیز به این اصل پایبند بود.


وی تصریح کرد: اگر چه دفاع از مقدسات و حفظ مرزهای عقیدتی قطعا و یقینا بر حفظ مرزهای جغرافیایی ما ارجحیت دارد ولی خارج از مباحث اعتقادی، طبق فرموده مولای متقیان که می فرمایند"ذلیل نشد مگر آن کسی که در خانه خودش با دشمن روبرو شد" لذا این فکر عاقلانه ای نیست که در خاک کشور بنشینیم و منتظر شویم تا دشمن وارد خاکمان شود و بعد با هزینه ای صدها برابر بخواهیم از جان و مال و ناموسمان دفاع کنیم و بی شک این پیشگیری عقلانی است.


لک، امنیت موجود در کشور را حاصل رشادت ها و شهادت های بزرگمردانی همچون محمد حسن قاسمی ها عنوان کرد و گفت: اگر این مردان رشید و دلیر نبودند، امنیت کنونی که در سایه آن هستیم وجود نداشت و بایستی قدردان این شهدا و رزمندگان باشیم و خدا را شاکرم که در زمانی زندگی می کنیم که انسان های افلاکی را حداقل در اطراف خود می بینیم و برکات آنها شامل حال ما می شود.


ارسال نظرات