خبرهای داغ:
يكی از بسيجيان خواهر ناحيه بسيج عشايری كرمانشاه، توانسته به كمك تسهيلات بسيج اقدام به ايجاد شغل و كسب درآمد از طريق بافندگی فرش نمايد.
کد خبر: ۸۷۲۳۵۸۱
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، اقتصاد مقاومتي هنوز براي بسياري از مردم و مسئولين جانيفتاده است و شايد آن را يك مسئله بسيار پيچيده تلقي مي كنند اما اقتصاد مقاومتي نه چندان پيچيده است كه اجراي آن نيازمند صرف زمان زياد باشد و نه چندان ساده كه تنها با مزه مزه كردن واژه اقتصاد مقاومتي بتوان به آن جامه عمل پوشاند و راه اجراي آن "اقدام و عمل" است.
امروز بسيج به عنوان يك نهاد مردمي كه برخاسته از متن جامعه است با درك درست از برخي از بندهاي اقتصاد مقاومتي گام هاي مثمر ثمري را در اجراي فرامين رهبر معظم انقلاب برداشته است و بسيجيان عشايري استان كرمانشاه نيز با استفاده از زمينه سازي هاي بسيج در زمينه اقتصاد مقاومتي در عرصه اقدام و عمل وارد فاز عملياتي و بخش هايي از سياست هاي كلي اقتصاد مقاومتي شده اند.
در بند يك سياست هاي كلي اقتصاد مقاومتي چنين آمده است: تأمين شرايط و فعالسازي كليه امكانات و منابع مالي سرمايه انساني و علمي كشور به منظور توسعه كارآفريني و به حداكثر رساندن مشاركت آحاد جامعه در فعاليتهاي اقتصادي با تسهيل و تشويق همكاريهاي جمعي و تأكيد بر ارتقاء درآمد و نقش طبقات كمدرآمد و متوسط.

با توجه به همين بند كه مشاركت آحاد جامعه را در فعاليت هاي اقتصادي گوشزد كرده است يكي از بسيجيان خواهر سپاه ناحيه عشايري استان كرمانشاه، توانسته به كمك تسهيلات بسيج اقدام به ايجاد شغل و كسب درآمد از طريق بافندگي فرش نمايد.
سوسن عزيزي كرمانشاه، بسيجي كارآفرين عشايري در گفتگو با خبرنگار بسيج عشايري از كرمانشاه گفت: بافندگي فرش را به صورت تجربي در خانواده فرا گرفتم و به دليل علاقه شخصي وارد حرفه قالي بافي شدم.

وي افزود: به كمك تسهيلات 7 ميليون توماني بسيج توانستم كار خود را توسعه داده و به طور متناوب براي 2 نفر اشتغالزايي بوجود بياورم كه اين تعداد به عنوان قاليباف كار مي كنند.

اين بسيجي كارآفرين گفت: بخشي از منزل مسكوني خود را به عنوان كارگاه اختصاص دادم و علاوه بر آن براي راحتي همكارانم دار قالي و مواد اوليه را به منزل آنها بردم تا در همان جا كار خود را انجام دهند.

سوسن عزيزي تصريح كرد: در بين اين همكاران كساني بودند كه تجربه لازم را براي قاليبافي را نداشتند اما آموزش لازم را به آنها ارائه دادم و هم اكنون در اين زمينه به صورت حرفه اي فعاليت مي كنند.

كهريزي، مسئول سازندگي سپاه ناحيه عشايري استان كرمانشاه اظهار كرد: بسيجيان عشايري كرمانشاه، استعدادهاي زيادي در عرصه هاي مختلف اقتصاد مقاومتي دارند كه لازمه ي شكوفايي اين طرح ها حمايت دستگاههاي اجرايي است.

وي بيان داشت: انتظار مي رود با توجه به اينكه امسال از سوي رهبر انقلاب بنام سال اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل نامگذاري شده است مسئولين توجه بيشتري به چنين طرح هايي داشته باشند.
ارسال نظرات