خبرهای داغ:
سرپرست معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان قم خبر داد
سرپرست معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان قم از برگزاری نخستین دوره تخصصی پایه جستجو و نجات در کوهستان برای نخستین بار در این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۲۳۵۹۴
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷
برگزاری دوره تخصصی پایه جستجو و نجات در کوهستان برای نخستین بار
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سید حسن حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه بخش‌های قابل توجهی از استان قم را مناطق کوهستانی تشکیل داده است، اظهار کرد: این مناطق که غالباً از نظر آب و هوایی نیز در موقعیت جغرافیایی خوبی قرار دارند محل حضور کوهنوردان و افرادی است که برای تفریح به دامان طبیعت می‌روند و این حضور می‌تواند خطرات احتمالی را نیز به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان قم به منظور امدادرسانی سریع و تخصصی به حادثه دیدگان در مناطق کوهستانی دوره تخصصی پایه جستجو و نجات در کوهستان را برای نخستین بار در مرکز آموزش‌های تخصصی این جمعیت برگزار کرد.

سرپرست معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان قم گفت: این دوره 51 ساعته پیش نیاز دوره‌های تخصصی‌تر و پیشرفته‌تر کوهستان و ارتفاع است که از دهم مرداد ماه به مدت پنج روز با حضور 20 کارآموز برگزار شد.

حسینی به مباحث ارائه شده در این دوره اشاره و بیان کرد: در این دوره مباحث مختلفی همچون آشنایی با تعاریف و اصطلاحات رایج کوهنوردی، پیمایش در کوهستان، هواشناسی، ابزار شناسی، آشنایی با تجهیزات، بقاء در کوهستان، تغذیه در کوهستان، کمک‌های اولیه در کوهستان و بیماری‌های ارتفاع، خطرات کوهستان، بسکت کردن و حمل مصدوم، مسیر یابی و کار با انواع کارگاه و نحوه فرود برای امدادگران تشریح شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امدادگران علاقمند به حضور در این دوره‌ها پس از گذراندن دوره مقدماتی و تکمیلی امداد و نجات و قبول شدن در پیش آزمون ورودی می‌توانند به این دوره تخصصی راه پیدا کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها