خبرهای داغ:

مدافعان حرم افتادند تا حرم پابرجا بماند

خبرنگار فعال در بحران سوریه گفت: شهدای مدافع حرم ایستادند و افتادند تا حرم پابرجا بماند و بایستد و برخی که به این امر اعتقادی ندارند حداقل تخریب نکنند و به خانواده های آنان نیش نزنند.
کد خبر: ۸۷۲۳۶۸۵
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسن شمشادی در مراسم تجلیل از خبرنگاران در تالار هتل ابریشم کاشان، با اشاره به گذشت بیش از 5 سال از شروع بحران سوریه اظهار کرد: در آغاز این ناآرامی ها بیش از 135 هزار تروریست در قالب 100 گروه و از 85 ملیت مختلف در 14 استان سوریه مشغول نبرد شدند که با وجود اسم و رسم های متفاوت هدف مشترکی که سرنگونی نظام قانونی سوریه بود در سر می پروراندند.

وی سپس با تشریح فرآیند التهاب آفرینی ها در سوریه یادآور شد: برخی از سردمداران خاورمیانه در ابتدا از تصرف چند ماهه و حتی چند هفته ای دمشق سخن می گفتند و حتی اردوغان وعده برگزاری نماز جمعه با معارضین را می داد اما اکنون با گذشت بیش از 64 ماه هنوز این رویاها محقق نشده است.

خبرنگار فعال رسانه ملی در بحران سوریه در سال های اخیر، در خصوص علت حضور جمهوری اسلامی در سوریه بیان کرد: اعتقادات و باورهای دینی، منافع و امنیت ملی، قانون اساسی، آرمان امام راحل و وصیتنامه شهدا همگی گواه بر لزوم حضور ما در سوریه می دهند.

شمشادی در خصوص شرایط کنونی حلب گفت: این شهر از نظر وسعت، عمق استراتژیک و بعد اقتصادی دومین شهر سوریه به شمار می رود و به عقیده کارشناسان در بحران سوریه هر کس چالش حلب را به سود خود تمام کند در بحران سوریه می تواند گام های نهایی را بردارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه خبرنگاری اختصاص سوریه از قرآن را به این عنوان نشان دهنده اهمیت عرصه پیام رسانی دانست و عنوان کرد: نخستین خبرنگار در دین اسلام و عالم تشیع زینب کبری(س) بوده است که واقعیت های روز عاشورا را برای مردم ناآگاه روشن ساخت.

شمشادی، خبرنگاری را کاری بسیار دشوار و طاقت فرسا خواند و افزود: استرسی که خبرنگاران در موقع تهیه و نشر خبر متحمل می شوند بعضی اوقات آنچنان زیاد است که می تواند لطمات جبران ناپذیر جسمی و روحی را به آن فرد وارد کند.

وی با بیان اینکه خبرنگاری شغل نیست و نباید از منظر یک حرفه برای امرار معاش به آن نگریست، متذکر شد: خبرنگار واقعی اعتقاد و باور دارد و حاضر است برای انتقال پیام مورد نظر خود تا چند قدمی مرگ نیز پیش رود.

شمشادی، خبرنگار حقیقی را دارای انصاف و احساس مسئولیت توامان قلمداد و تصریح کرد: انصاف و اخلاق در این کسوت باید همواره سرلوحه فعالیت یک خبرنگار باشد و نباید مطالبه گری از مسئولان به صحنه تسویه حساب های شخصی و جناحی تبدیل شود.

وی در پایان سخنان خود به شهدای مدافعان حرم نیز اشاره ای کرد و با گلایه از برخی تخریب ها در این خصوص تأکید کرد: شهدای مدافع حرم ایستادند و افتادند تا حرم پابرجا بماند و بایستد و برخی که به این امر اعتقادی ندارند حداقل تخریب نکنند و به خانواده های آنان نیش نزنند.

ارسال نظرات