خبرهای داغ:
فرماندارشهرستان لالی ازاجرای طرح برکت برای محرومیت زدایی ازچهره این شهرستان خبرداد.
کد خبر: ۸۷۲۳۶۹۵
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱
به گزارش خبرنگار  بسیج از اهواز، فرماندار شهرستان لالی گفت: بیش از یکصد طرح با اعتبار 640 میلیارد ریال در قالب بنیاد برکت برای ایجاد زیرساخت ها و محرومیت زدایی در این شهرستان اجرا شده است.

گودرز ترکی زاده بااشاره به  تشریح اقدامات بنیاد برکت در این شهرستان که در راستای محرومیت زدایی اجرا شده است بیان داشت : طرح های بنیاد برکت از سال 86 در این شهرستان آغاز شده و در سال 89 به پایان رسیده و برای اجرای آنها در مجموع 640 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با اشاره به برق رسانی به 55 روستا افزود: آبرسانی به 45 روستای این شهرستان نیز طی 
این طرح ها انجام شده و به این ترتیب اغلب روستاهای بالای 20 خانوار دارای آب و برق هستند.
ترکی زاده تصریح کرد: تسطیح و آماده سازی یک هزار هکتار از زمین های کشاورزی نیز در این شهرستان اجرا شده است.

وی بیان داشت : در طرح برکت که در این شهرستان به اجرا درآمده 13 مدرسه در روستاها ساخته شده که دو مدرسه از آنها شبانه روزی بوده است همچنین 12 خانه عالم و 12 مسجد نیز در این سال ها احداث شده است.

ترکی زاده اجرای 125واحدمسکونی برای مددجویان تحت پوشش کمیته امدادرا ازدیگرطرح ها عنوان کردوگفت:دربخش مخابرات  13 دکل روستایی نصب و11دفترمخابرات روستایی راه اندازی شده است .
 
به گفته وی، در این طرح ها به گردشگری منطقه نیز توجه شده و دو سایت گردشگری در روستاهای 'آرپناه' و 'چم شور' احداث شده است البته این سایت ها هنوز آماده پذیرش گردشگر نیست و نیاز به اقدامات تکمیلی دارد .
 
ترکی زاده  تاکید کرد: در طرح برکت حدود 40 کیلومتر راه روستایی نیز ساخته شده است.

فرماندار لالی درادامه گفت: طرح برکت با احداث زیرساخت ها بسیاری از مشکلات مناطق محروم این شهرستان را مرتفع کرده اما در بخش راه روستایی و عشایری، آب و مخابرات هنوز هم این شهرستان به نقطه مطلوب نرسیده است.

وی افزود: بیش از 50 روستای این شهرستان فاقد آب هستند و به وسیله تانکر آبرسانی می شوند.

ترکی زاده یکی از مهم ترین نیازهای این شهرستان را آبرسانی به روستاها دانست وگفت: از 289 روستای این شهرستان، 100 روستا اکنون خالی از سکنه هستند که اهالی آنها کوچ رو هستند و در پاییز به این روستاها بازمی گردند.

وی با اشاره به کوهستانی و صعب العبور بودن مسیرهای این شهرستان خاطرنشان کرد: 90 درصد جاده های بخش 'حتی' در این شهرستان کوهستانی هستند که با اولین بارندگی مسیرها مسدود می شود و نیاز به احداث راه های روستایی در این شهرستان به شدت احساس می شود.

ترکی زاده با بیان اینکه زیرساخت های مخابراتی در این شهرستان نیاز به توسعه داردبیان داشت: نقاط کور پرتعدادی در این شهرستان وجود دارد که مشکل زیادی در آنتن دهی تلفن های همراه بوجود می آورد و این مساله باعث شد فرآیند انتخابات در بخش 'حتی' برخلاف سایر نقاط کشور، از میان 14 شعبه اخذ رای فقط در یک شعبه به صورت آنلاین (برخط) برگزار شود.

طرح توسعه یا احیای منطقه ای اندیکا، لالی و مسجد سلیمان، تحت نام طرح 'برکت' با عنایت ویژه 
رهبری و با مشارکت موسسه بنیاد برکت و دستگاه های اجرایی استان خوزستان با اعتباری بالغ بر یک هزار و 800 میلیارد ریال اجرا شد. این طرح محدوده ای به وسعت پنج هزار و 944 کیلومترمربع مشتمل بر 707 روستا، هشتاد هزارو 79 نفر جمعیت و 14 هزارو226 خانوار را در برمی گیرد که مساحت آن 10 درصد کل مساحت خوزستان را شامل می شود.

طرح توسعه منطقه ای اندیکا، لالی و مناطق عشایری مسجد سلیمان با 818 پروژه در دو بخش زیرساخت های خدماتی و نیز اقتصادی در سطح این مناطق ازاسفند سال 87 اجرا شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها