پیام نماینده مقام معظم رهبری در مازندران و عضو مجلس خبرگان به مناسبت روز خبرنگار:
بر عقلا و بزرگان جامعه واجب است تا ضمن تقدیر از این قشر زحمت‌کش و وفادار، همواره زمینه‌های توسعه تشکیلات و ارزش‌های خبری را فراهم آورده و مانع از افزایش فشار به خبرنگارانی شوند که در اصل آنها ایفاگر نقش سوپاپ اطمینان در جامعه تلقی می‌شوند و بدون آنها زمینه‌های انفجار اجتماعی یک جامعه کاملاً متصور است.
کد خبر: ۸۷۲۳۸۰۱
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از دفتر نماینده مقام معظم رهبری  در مازندران، آیت‌الله نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه در استان مازندران طی پیامی 17 مرداد روز خبرنگار را تبریک گفت.

خطیب جمعه مرکز استان مازندران طی این پیام آورده است؛ سالروز شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی که موسوم به روز خبرنگار و اصحاب رسانه شده است یکی از بیادماندنی‌ترین مناسبت‌های تأثیر‌گذار و تعیین‌کننده‌ است که طی آن جامعه رسانه‌ای ما مورد تجلیل و تکریم آحاد مردم و مسؤولان قرار می‌گیرند تا مشخص شود که رسالت خبرنگاری یک رسالت خبرنگاری یک رسالت انبیائی و الهی است و بالاخره با وجود همه تنش‌ها و واکنش‌هایی که در ذات این حرفه نهفته است، مراتب قدردانی از این قشر خدوم به‌عمل می‌آید.

اینجانب ضمن تبریک روز خبرنگار به همه اصحاب و فعالان رسانه‌ای استان مازندران در عرصه‌های مجازی و غیرمجازی متذکر می‌شوم که تجلیل از خبرنگاران تجلیل از پدیده مقدس اطلاع‌رسانی و اگاهی‌بخشی به افکار عمومی و نیز اصلی‌ترین بستر اتصال بین ملت‌ها است و جامعه‌ای که نتواند خبر و خبرنگاری را به عنوان یک فرهنگ در خود جاری سازد و مانع صدرنشینی اصحاب رسانه شود، قطعا جامعه‌ای منزوی است و شفافیت لازم را برای تنویر افکار عمومی نخواهد داشت و لذا در چنین جامعه‌ای فساد و تباهی از تهدیدات و آسیب‌های اصلی تلقی می‌شود.

بنابراین بر عقلا و بزرگان جامعه واجب است تا ضمن تقدیر از این قشر زحمت‌کش و وفادار، همواره زمینه‌های توسعه تشکیلات و ارزش‌های خبری را فراهم آورده و مانع از افزایش فشار به خبرنگارانی شوند که در اصل آنها ایفاگر نقش سوپاپ اطمینان در جامعه تلقی می‌شوند و بدون آنها زمینه‌های انفجار اجتماعی یک جامعه کاملاً متصور است.

ضمناً به همین مناسبت به خبرنگاران و اصحاب محترم رسانه توصیه می‌کنم تا همواره مراتب انصاف و را عایت حق و عدالت را در یک یک خبرهای مندرج و پردازش‌های تحلیلی رعایت کنند تا حق‌الناس را متوجه خویش نکنند.

نورالله طبرسی
نماینده مقام معظم رهبری در مازندران و عضو مجلس خبرگان رهبری

ارسال نظرات
پر بیننده ها