به مناسبت گرامیداشت شهدای رسانه‌؛
شهید داریوش گودرزی‌کیا برنده لوح دست خط زرین حضرت امام(ره)، دیپلم افتخار و سکه‏ یادبود مجتمع، به عنوان برگزیده‏ بخش عکاسى از مجتمع هنر و ادبیات دفاع مقدس در سال 1367 است.
کد خبر: ۸۷۲۳۸۸۲
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی شهید حاج داریوش (كریم) گودرزی كیا در تاریخ 25 بهمن ماه سال 1325 هجرش شمسی در روستای «اناج» از توابع شهرستان اراك در خانواده ای محروم دیده به جهان گشود. از همان دوران كودكی طعم تلخ محرومیت و سختی را چشید تا كلاس ششم ابتدایی درس خوانده و ناگزیر پس از چندی به عنوان نامه رسان در وزارت پست مشغول به كار شد. شهید گودرزی كیا در سال 1355 به استخدام خبرگزاری درآمد و همزمان بر ادامه تحصیل خود همت گمشات.

با پیروزی انقلاب همگام با امت حزب الله علاوه بر شركت در كارهای انقلابی، با دوربین خود به ثبت رویدادهای انقلاب همت گماشت. پس از گذشت چندی از تجاوز صدامیان به میهن اسلامی ، به جبهه های جنگ تحمیلی شتافت و در آنجا دوشادوش رزم آوران كفر ستیز اسلام، از لحظه لحظه های جنگ عكس و خبر تهیه كرد.برای عملیات جبهه نخستین دواطلب بود و در جبهه نیز مستمراً در خطوط مقدم حضور پیدا می كرد.

هیچ گاه حقوق ناچیز و اندك مانعی در سرراه كارش ایجاد نكرد و گلایه ای نداشت.تبسمش كه بر روی لبانش نقش بسته بودهرگز محو نگردید. او در عملیات فتح المبین، بیت المقدس، رمضان ، محرم، تمامی ولفجرها، خیبر و آخرینش میمك حضوری فعال داشت و جای جای جبهه های جنوب و كوه ها و قله های پوشیده از برف جبهه های غرب را در نوردید رزمندگان اسلام هیچ گاه او را از یاد نخواهند برد، همواره با آنان در خطوط مقدم بر ثبت حماسه همت می گمارد.

هیچ گاه سنگینی وظیفه در جبهه های نبرد باعث تعلل در كارش نشد همیشه از منطقه ای به منطقه ای، از خاكریزی به خاكریزی دیگر می رفت او تنها برای عرضۀ فیلم هایش به پشت جبهه می آمد.سیمای صمیمی اش، تبسم گرمش،محبت بی دریغ او در همه حال قابل احساس بود. غالباً همراهانش كه با او به خط جنگ می رفتند بی او می آمدند او در كنار حماسه آفرینان روزها می ماند و در انتظار ثبت حماسه ای راه های صعب العبور را می پیمود هیچ كس با او كیلومترها در جبهه ره نپیمود.

تكامل اندیشه و شگفتی فراوانش به مراد و معبودش در همین تنها ره پیمودن در جبهه ها بود. شهید گودرزی كیا قبل ازعملیات میمك به مرخصی رفت، لیكن با شنیدن شروع عملیات چون همیشه كه حتی یكبار نگذاشت به او بگویند به جبهه برو، شتابان به سازمان آمد و تقاضای عزیمت به جبهه كرد.اصرار بیش از حد مسئولین برای ممانعت از رفتن او و موكول شدن آن به موعودی دیگر اثری نبخشید و بالاخره در آخرین اعزام شب پنج شنبه 26 مهر ماه 1363 عازم منطقه غرب شد.

در شب 29 مهر ماه احساس دیگری داشت گویی از حصاری كه از آغاز زندگی در آن زندانی بوده درآمده است، زیبا، عمیق و اسرار آمیز به اطراف نگاه می كرد دریافته بود كه رفتنش بی بازگشت است و چنین نیز شد. ستاره درخشان خبر گزاری جمهوری اسلامی در تاریخ 29 مهرماه 1363 غروب كرد و دیگر نیامد.2از شهید گودرزی چهار فرزند به یادگار مانده است.

منبع: یزد خبر

انتهای پیام/
ارسال نظرات