خبرهای داغ:
سردار کاظم مجتبایی با اشاره به اجرای طرح ذوالفقار 8 در قم اظهار داشت: این طرح در این مرحله با بهره گیری از 1100 اکیپ فرمانده انتظامی قم به منظور دستگیری سارقان سابقه دار جمع آوری و پاکسازی معتادان و فروشندگان مواد مخدر در قم و افراد شرور و مجرمین خطرناک به دو صورت غیر محسوس و آشکار آغاز به کار کرده است.
کد خبر: ۸۷۲۳۹۰۸
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۸
آغاز طرح ذوالفقار ۸ در استان قم / 60 درصد کشته شدگان در قم راکبان موتور سیکلت ها هستند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سردار کاظم مجتبایی  پیش از ظهر امروز در دیدار اصحاب رسانه استان قم ضمن تبریک دهه کرامت و روز خبرنگار اظهار داشت: امروز نقش رسانه‌ها فقط در حرفه و شغل خلاصه نمی‌شود و در عرصه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نقش خبرنگاران بسیار پررنگ است.

فرمانده نیروی انتظامی قم به چالش‌های کشور اشاره کرد و افزود: امروز در فضاهای فرهنگی، اجتماعی و سطوح مختلف اجتماع دچار چالش‌های زیادی هستیم و اگر این مسائل صمیمی و دوستانه مطرح شود کارآمدی آن بیش از پیش افزایش می‌یابد.

مجتبایی با بیان اینکه امنیت امروز کشور نسبت به کشورهای منطقه فاصله زیادی دارد، گفت: کشور با ظرفیت‌های بالایی که در انسان‌های متعهد به نظام دارد می‌تواند به جایگاه واقعی خود در مسائل سیاسی‌، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی بهتر از این بدرخشد.

وی خبرنگاران را رابطی برای انعکاس شفاف و واقع‌بینانه مشکلات عنوان کرد و افزود: اگر خبرنگاران مشکل استان و کشور را به گوش مسئولان برسانند مشکلات بعدی نیز رفع می‌شود و مسئولان بر‌اساس سهم خود آن را پیگیری و در مورد آن پاسخگو هستند.

فرمانده نیروی انتظامی قم 53 درصد دستگیرشدگان را از قشر بیکار دانست و بیان کرد: این موضوع به این معنا است که ما در شاخص‌های تولید و اشتغال نتوانسته‌ایم به خوبی عمل کنیم که می‌توان از ظرفیت رسانه‌ها برای تحرکت دستگاه‌های زیر ربط استفاده کرد.

وی یکی دیگر از مشکلات انتظامی قم را اتباع بیگانه دانست و تصریح کرد: 20 درصد دستگیرشدگان اتباع غیر بومی هستند که باید دستگاه‌ها در این زمینه جدیت بیشتری داشته باشند.

مجتبایی ادامه داد: 71 درصد از دستگیرشدگان  جرم اولی هستند که این موضوع زنگ خطر را به صدا درآورده ‌که 35 درصد آنها مربوط به  مواد مخدر و بیش از 50 درصد مربوط به موارد اخلاقی هستند.

وی با بیان اینکه متاسفانه 90 درصد از دستگیرشدگان مجدد به چرخه جرم باز می‌گردند اظهار داشت: طرح ذوالفقار 8 به زودی با ظرفیت 100 اکیپ از نیروی انتظامی به‌منظور دستگیری سارقان، جمع‌آوری معتادان، فروشندگان جز مواد مخدر و پاکسازی مناطق آلوده اجرا می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی قم تصریح کرد: یکی از معضلات اصلی شهر مقدس قم و اولویت ما ترافیک است که بیشتر به‌دلیل نبود و ضعف در زیرساخت‌ها است.

وی به حضور بیش از 300هزار موتور سیکلت در شهر قم اشاره کرد و اظهار داشت: سال گذشته 20 هزار موتورسیکلت متوقف و روزانه بیش از 200 دستگاه موتورسیکلت برخورد، جریمه و متوقف می‌شود.
ارسال نظرات