خبرهای داغ:
کارشناس طب اسلامی با بیان این که طب را نباید از دین حذف کرد، گفت: طب دین، معجزه دین اسلام برای تمام بشریت است و امروز طب اسلامی همانند نوزادی است که تازه پا به عرصه وجود گذاشته است و ما نباید با دست خودمان، علم طب اسلامی را ذبح کنیم.
کد خبر: ۸۷۲۳۹۱۰
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۶
طب اسلامی، معجزه دین برای تمام بشریت
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام و المسلمین محمدی یکتا، کارشناس طب اسلامی امروز(17 مرداد) در اولین جلسه از سلسله نشست‌های آشنایی با طب اسلامی که در دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم برگزار شد، عنوان کرد: امام رضا(ع) در تفسیر آیه‌ای از قرآن کریم و در وصف پیامبرگرامی اسلامی(ص) می‌فرماید: «وجود مبارک رسول خدا هیچ چیزی که مورد احتیاج مردم باشد، رها نکردند، مگر این که بیان فرمودند».
 
طب اسلامی با دین در ارتباط است
کارشناس طب اسلامی اظهار داشت: یکی از مسائل مورد نیاز امت اسلامی، بحث طب و سلامتی است، به طوری که طب و سلامتی در زمینه‌های مختلفی مورد نیاز است.
 
حجت الاسلام و المسلمین محمدی یکتا با بیان این که طب اسلامی با دین در ارتباط است، گفت: حذف طب از دین به اعتقاد ما آسیب می‌زند، اگر طب از دین جدا شود که متأسفانه این اتفاق رخ داده است، دشمن می‌تواند دین اسلام را یک دین تخیلی، خرافی، غیرکاربردی و ناکارآمد جلوه دهد که امروز دشمن تا حدی توانسته است این کار را انجام دهد.
 
وی یادآور شد: علم روز می‌گوید که انسان روزانه به 8 لیوان آب نیاز دارد، در حالی که دستور دین اسلام این است که در اوج گرما و در ماه مبارک رمضان از 4 صبح تا 9 شب قطره‌ای آب نیاشامیم و این مسأله باعث شده است که متأسفانه جوانان نسبت به دین سست شوند.
 
کارشناس طب اسلامی افزود: علم بشر ثابت کرده است که نمک سم سفید است، نمک فشار خون را بالا می‌برد، در نتیجه انسان در معرض خطر سکته قرار می‌گیرد، طبق آمار دریافت شده سالی 170 نفر در ایران دچار سکته می‌شوند.
 
شبهات طب اسلامی را می‌توان به صورت کامل پاسخ گفت
حجت الاسلام و المسلمین محمدی یکتا اضافه کرد: علم بشر می‌گوید که نمک خوردن باعث برگشت اسید معده می‌شود و رفلاکس معده باعث سرطان معده می‌شود، طبق آمار، هر ساعت یک نفر مبتلا به سرطان معده می‌شود؛ در حالی که خداوند می‌فرماید: خداوند به موسی وحی کرد که غذای خود را با نمک شروع و با نمک ختم کن؛ نمک باعث رفع 70 مرض می‌شود.
 
وی تصریح کرد: بنابه روایات اسلامی، نمک بهترین خورش است و این احادیثی که درباره فواید نمک آمده است، با علم روز متناقض است؛ این شبهات را می‌توان به صورت کامل پاسخ گفت، یکی از ویژگی‌های علوم بشری این است که بشر هر روز یک حرف جدید می‌زند و در علم بشری، پاسخ ثابت گفته نمی شود.
 
علم اهل بیت (ع) قابل تغییر نیست
کارشناس طب اسلامی تأکید کرد: یکی از ویژگی‌ها و محاسن کلام اهل بیت(ع) این است که علمی که اهل بیت(ع) در اختیار جامعه بشری قرار دادند، قابل تغییر نیست.
 
حجت الاسلام و المسلمین محمدی یکتا بیان داشت: در سال 1950 میلادی نظریه ای به عنوان علم ثابت شد که مادران باید در هنگام بارداری تالیدرومید بخورند، بعد از 20 سال علم ثابت کرد که این دارو باعث کوتاهی قد و نقص عضو در کودک می‌شود.
 
وی با اشاره به این که طب اسلامی، برای قرص آهن جایگزین‌های مختلفی توصیه کرده است، عنوان کرد: خداوند در قرآن کریم 11 بار از انگور نام برده است، انگور میوه ای است که از زمانی که غوره است تا زمانی که سرکه می‌شود، دارای خواص زیاد است.
 
طب اسلامی جایگزین‌های مختلفی برای قرص آهن معرفی کرده است
کارشناس طب اسلامی ادامه داد: مویز خون تازه و سالم در بدن ایجاد می‌کند، سرکه فواید زیادی دارد، برای قلب مفید است، انگور، مویز و شیره انگور یکی از جایگزین‌های قرص آهن، است و تا قیامت این مسأله ثابت شده است، اما حرف بشر در حال تغییر است و ممکن است در آینده معایب استفاده از قرص‌های آهن آشکار شود.
 
حجت الاسلام و المسلمین محمدی یکتا یادآور شد: آیت الله العظمی بروجردی، مشکل قلب پیدا کرد و پزشکان گفتند که سرکه برای بیماری قلبی مفید نیست، در حالی که یکی از پزشکان اروپا به ایشان توصیه کرد که سرکه بخورد.
 
سنگ کلیه به دلیل سردی مزاج و آب خوردن زیاد ایجاد می‌شود
وی تصریح کرد: علم بشری می‌گوید که روزانه باید 8 لیوان بنوشید، در حالی که در طب اسلامی آمده است که آب کم بخورید که آب ریشه هر دردی است، اگر مردم آب کم مصرف می‌کردند، بدن آنها استقامت پیدا می‌کرد.
 
کارشناس طب اسلامی بیان کرد: بنا بر طب اسلامی، کسانی که آب مصرف می‌کنند، بیشتر به سنگ کلیه مبتلا می‌شوند، چون علت سنگ کلیه اصلا مشکل کم آب خوردن نیست، بلکه علت ایجاد سنگ کلیه، سردی کلیه است.
 
حجت الاسلام و المسلمین محمدی یکتا اضافه کرد: افراد یا سردمزاج هستند که سردی مزاج باعث می‌شود که کلیه سرد شود و شروع به ساخت سنگ کند، یا افراد گرم مزاج هستند و آب زیاد می‌خورند که باعث می‌شود که کلیه سرد و سنگ ساز شود.
 
وی تصریح کرد: کسی که زیاد آب می‌خورد، باعث می‌شود که میزان میکروب‌ها در بدن فرد افزایش یابد و آب زیاد خوردن باعث بیماری‌های زیادی در افراد می‌شود، در حالی که در روایات آمده است که: «آب کم بخورید که ریشه هر دردی است».
 
طب را نباید از دین حذف کرد/ دین اسلام دین کاملا علمی است
کارشناس طب اسلامی با بیان این که سبک معصومین(ع) در بیان روایات، احکام طبی بوده است، گفت: روزه سردی بدن را از بین می‌برد، سردی ریشه بیماری هاست و بیماری‌هایی که در طب پیشرفته درمان ندارد، با حذف ناهار درمان شده است.
 
حجت الاسلام و المسلمین محمدی یکتا با تأکید بر این که طب را نباید از دین حذف کرد، اظهار داشت: نهج البلاغه سرشار از مباحث طبی است، طب اسلامی، چهار خلط را در نظر دارد و حضرت علی(ع) در خطبه اول نهج البلاغه بیان کرده اند، گرمی، سردی، خشکی و تری از جمله اخلاط بدن هستند و هر یک از این اخلاط اصلاح شود، چندین بیماری رفع می‌شود.
 
وی با بیان این که دین اسلام دین کاملا علمی است، تصریح کرد: علم بشر ثابت کرده است که نمک که فشار خون را بالا می‌برد، باعث افزایش سکته و بیماری‌های مختلف می‌شود، در حالی که این نمک، آن نمکی نیست که حضرت علی(ع) و اهل بیت(ع) استفاده می‌کردند.
 
کارشناس طب اسلامی افزود: از زمانی که نمک تصفیه و نمک‌های یددار وارد سفره‌های ما شده است، میزان رفلاکس معده در مردم ایران افزایش یافته است، در حالی که نمک سنگ باعث افزایش فشار خون نمی شود، باعث افزایش سکته و بیماری‌های مختلف که علم بشر ثابت کرده است، نمی شود.
 
طب اسلامی؛ نوزادی که تازه در جامعه ما پا به عرصه وجود گذاشته است
حجت الاسلام و المسلمین محمدی یکتا تأکید کرد: علم بشر، علم تضمینی نیست و هر روز در حال تغییر و تکمیل است؛ در علم روز، 3500 بیماری لاعلاج اعلام شده است، امام رضا (ع) می‌فرماید: «خداوند متعال دردی را قرار نداده است مگر این که روش درمان آن را نیز بیان فرموده است».
 
وی بیان داشت: امروز طب اسلامی یک نوزادی است که تازه در جامعه ما پا به عرصه وجود گذاشته است و ما نباید با دست خودمان، علم طب اسلامی را ذبح کنیم.
 
طب دین، معجزه دین اسلام برای تمام بشریت است
کارشناس طب اسلامی عنوان کرد: طب اسلامی گاهی با یک نسخه ساده معجزه می‌کند، طب دین، معجزه دین اسلام برای تمام بشریت است، به طوری که طب دین معجزه حقانیت حضرت عیسی(ع) است.
 
حجت الاسلام و المسلمین محمدی یکتا اظهار داشت: من طب اسلامی را مقدمه ساز ظهور امام زمان (عج) می‌دانم، طب اسلامی می‌تواند بسیاری از بیماری‌های پیشرفته و لاعلاج دنیا را درمان کند و طب اسلامی بت بزرگ علم پیشرفته غرب را در چشم مردم می‌شکند.
 
وی اضافه کرد: طب اسلامی می‌تواند در چند لحظه بیماری را درمان می‌کند، طب اسلامی یعنی این که چه کاری نکنیم، چه چیزی نخوریم، از چه کارها و خوراکی‌هایی پرهیز کنیم، و در مرحله آخر چه چیزی بخوریم، در حالی که بسیاری از مردم در طب اسلامی اولین سوالی که می‌کنند، این است که چه بخورند.
 
طب دین با ظهور امام زمان (عج) ارتباط دارد
کارشناس طب اسلامی با اشاره به ارتباط علم طب دین با ظهور امام زمان (عج)، گفت: اگر مردم قدرت علم دین را ببینند، مشتاق دیدار صاحب این علم می‌شوند.
 
حجت الاسلام و المسلمین محمدی یکتا با اشاره به این که علما و مراجع دین درباره طب دین بیاناتی فرمودند، اظهار داشت: برخی علما و مراجع اسلام معتقدند که فراموشی طب دین، توطئه استعمار است و طب پیشرفته را طب استعماری و فرهنگ استعماری عنوان کردند.
 
وی یادآور شد: از نظر طب اسلامی، مصرف ماهی باعث بلغم و سردی می‌شود و زمانی که ماهی مصرف می‌شود، باید عسل و خرما مصرف شود، در غیر این صورت، مصرف زیاد ماهی باعث فلج شدن کودکان می‌شود.
 
ظهور امام زمان(عج) به یک معنا ظهور علم خواهد بود
کارشناس طب اسلامی تصریح کرد: وقتی علم طب اسلامی به درستی مطرح شود، بشریت می‌فهمد همه بلایی که به سر بشر آمده است، همه به خاطر غیبت است؛ بشر می‌فهمد که بدون حجت خدا نمی توان زندگی کرد و یتیمی خود را با تمام وجود لمس می‌کند.
 
حجت الاسلام و المسلمین محمدی یکتا در پایان گفت: امام صادق می‌فرماید: علم 28 حرف است که دو حرف آن را پیامبران آورند و زمانی که امام زمان ظهور کند، 26 حرف را بیان می‌کند که این حدیث نشان می‌دهد که ظهور امام زمان(عج) به یک معنا ظهور علم خواهد بود.
ارسال نظرات