فرمانده قرارگاه عمار کشور تأکید کرد: براستی چرا امروز فیش های نجومی آمده است و ریشه آن کجاست؟ آیا با توجه به جنگ احزابی که در آن قرار داریم کسی که فیش پنجاه یا صد میلیونی گرفته است در این جنگ مقاومت می کند ؟ چرا حضرت آق ...
کد خبر: ۸۷۲۳۹۴۹
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ، این روزها موضوعی که بسیار مورد توجه قرار گرفته است فیش های نجومی اهالی دولت پاکدستان تدبیر و امید است و علارغم همه ی اعتراضات مردم و سیاسیون و رسانه ها دولتمردان نه تنها عزم جدی در مقابله با این پدیده را ندارند بلکه به بهانه های مختلف سعی بر حمایت از متجاوزین به بیت المال دارند، بطور مثال می توان به حمایت نوبخت از صفدر حسینی با اظهاراتی از قبیل اینکه آقای صفدر حسینی امانتدار بزرگ انقلاب است اشاره کرد.

از اینرو خبرنگار ما در گفتگویی با حجت الاسلام طائب، نظر این تحلیلگر سیاسی را در این مورد جویا شد، وی با اشاره به یک تاریخچه اظهار داشت: در زمان حضرت رسول (ص) جامعه به گونه ای تربیت شده بود و مردم نیاز های خود را بر اساس ضرورت ها تعیین کرده بودند و حرام خواری نبود و در نتیجه هرگاه رسول خدا حکم جهاد صادر می کردند مسلمانان اعلام آمادگی می کردند و امثال زبیر و طلحه پا در رکاب بودند لذا اینگونه مدینه فاضله ای که ما اکنون آرزوی آنزمان را داریم شکل گرفته بود  پیشرفت اسلام سریع بود.

وی افزود: عده ای پس از رحلت رسول خدا در جهت تخریب این قاعده برآمدند و گفتند اگر این فرهنگ عوض شود این رویه هم خراب می شود لذا براساس قاعده تقسیم زکات که طبق شرع اگر کسی در نبرد شرکت کند بر اساس پیاده یا سواره بودن سهم مشخصی به وی تعلق می گیرد و اینکه شخص دریافت کننده چه کسی هست مهم نیست اما گروهی پس از پیامبر گفتند این چه قاعده تقسیمی است چطور کسانی که بیست سال برای اسلام جنگیدند همانقدر زکات به آنها تعلق بگیرد که کسی که دو سال یا شش ماه است مسلمان شده به او تعلق می گیرد بلکه باید سابقه اسلام مد نظر قرار گیرد.

این کارشناس تاکید کرد: با طرح سابقه اسلام بسیار هدفمند این مسئله را مطرح کردند و گفتند هرکس سابقه اسلام بیشتری دارد درصد بیشتری را از زکات دریافت کند لذا کسانی که قرار بود فرهنگ مدینه را به بعد منتقل کنند یعنی امثال زبیر و طلحه و عبدالرحمان و … کسانی بود که حقوقشان به یکدفعه بالا رفت بنابراین کسی که تا زمان پیغمبر براساس ضرورت ها سه درهم دریافت می کرد اکنون بیست درهم دریافت می کند.

طائب در ادامه تشریح کرد: کسی که اکنون به جای سه درهم، بیست درهم دریافت می کند ضرورت ها، سطح زندگی و تفکر او تغییر می کند و در نتیجه امثال زبیر که تا پیش از این در صف اول جهاد قرار می گرفت زمانی که در تجارت قرار می گیرد حتی اگر نمازش قضا می شد هم اعتنا نمی کرد.

وی تاکید کرد: براستی چرا امروز فیش های نجومی آمده است و ریشه آن کجاست؟ آیا با توجه به جنگ احزابی که در آن قرار داریم کسی که فیش پنجاه یا صد میلیونی گرفته است در این جنگ مقاومت می کند ؟ چرا حضرت آقا موضوع فرهنگ اشرافی گری را مطرح می کنند و درباره آن هشدار می دهند؟

فرمانده قرارگاه عمار ابراز داشت: افرادی به پیامبر مراجعه می کردند و می گفتند ای پیامبر تسلیم شو، خانه هایمان تنها مانده و این صحبت آنها به این دلیل بود که عقبه ی سنگینی برای خود درست کرده است وقتی آن را در خطر ببیند به پیغمبر عقب نشینی  را تحمیل می کند.

طائب تبیین کرد: فرهنگ اشرافی گری و اباحه گری از آنجا می آید که جای دنیا و آخرت عوض می شود و همان نقطه ای که دشمن بر روی آن سرمایه گذاری کرده است زیرا نتیجه و تجربه آن را مشاهده کرده بود آن زمانی که ثمره رسول خدا را سر بریدند و خیالشان هم نبود چراکه دنیای قاتلان حسین (ع) در خطر قرار گرفته بود و امروز نیز شهادت امام عصر نتیجه نهایی مد نظر آنهاست وگرنه فیش های نجومی برسرشان بخورد.

طائب تاکید کرد: امروز امام جامعه ی ما همه را فراخوان کرده است تا به میدان بیایند و تذکر بدهند و منشأ همه ی پلیدی ها و ولنگاری های جامعه به اشرافی گری برمی‌گردد زیرا زمانی که این خوی اشرافی گری آمد مسئله مهم سهولت ازدواج تحت الشعاع قرار می گیرد و مبارزه با این ولنگاری ها مبارزه با معلول است و باید علت را دریافت.

وی در پایان گفت: زمانی که اشرافی گری آمد طبیعی است که به نفع دشمن حرف خواهند زد و بطور مثال کسی که ثروتش هزار میلیارد تومان است، وقتی دشمن حمله کند به اندازه همان هزار میلیارد از دشمن می ترسد و مجبور است عقب نشینی کند و زمانی که این خصلت آمد و در جامعه رشد کرد نتیجه آن مصداق آیه الهکم التکاثر خواهد بود که دیگر حد یقف نخواهد داشت و شخص مبتلا به این رذیله مدام به فکر افزودن مال خواهد بود.

انتهای پیام/


ارسال نظرات