امام جمعه شهرستان پارس آباد:

فرهنگ سازی رسالت اصلی خبرنگاران

امام جمعه شهرستان پارس آباد گفت: فعالیت در حرفه خبرنگاری نیازمند عشق به این حرفه است و این شغل کاری نیست که از روي بيكاري آن را انجام داد.
کد خبر: ۸۷۲۳۹۶۶
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از پارس آباد، همزمان با 17 مرداد، سالروز شهادت محمود صارمی و روز خبرنگار، آیین تجلیل و تکریم از خبرنگاران و اصحاب رسانه با حضور حجت الاسلام سيد سعيد رشادي امام جمعه، اكبر صمدي فرماندار و جمعي از مسوولان محلي در سالن اجتماعات فرمانداري پارس آباد برگزار شد.

در اين مراسم حجت الاسلام سيد سعيد رشادي با تبریک ایام دهه کرامت و فرارسیدن روز خبرنگار، با اشاره به نقش تاثيرگذار خبرنگاران در جامعه اظهار کرد: خبرنگاران رسالت مهمي را در خبر رسانی و آگاهی بخشی جامعه دارند.

و‌ی با بیان اینکه خبرنگار بايد از دروغ گويي پرهيز كرده و واقعیات را منعکس کند، گفت: امروز اطلاع‌رسانی نقش بسیار ویژه‌ای در بين مردم دارد بنابراین خبرنگاران باید تلاش کنند ضمن دوري از دروغ پردازي واقعیت‌ها را انعكاس دهند.

رشادي با بيان اينكه خبرنگار در عين حال كه بايستي به شغل خبرنگاري علاقه مند بوده، صاحب نظر و نظريه پرداز خوبي هم باشد، تصريح كرد: اعتقاد، تعهد و مطرح كردن چالش ها و ابداع خبر از جمله وظايف ديگر خبرنگاران است كه بايد به آن توجه شود.

امام جمعه پارس آباد با اعلام اينكه فعالیت در حرفه خبرنگاری نیازمند عشق به این حرفه است و این شغل کاری نیست که از روي بيكاري آن را انجام داد، بيان كرد:خبرنگاران در واقع اقشار كم توقع جامعه هستند چرا كه با کمترین درآمد و کمترین امکاناتی که در اختیار دارند، اخبار مهم جامعه را بدون هیچ منت و چشم داشتی انعکاس می دهند و از این رو مسئولان باید توجه ویژه ای به خبرنگاران داشته باشند.

وي با اعلام اینکه صراحت و رویکرد انتقادی رسالت رسانه‌هاست، گفت: قرار نیست که خبرنگاران خبربيار باشند بلکه باید همواره مشكلات جامعه را مطرح كرده و وامدار دستگاه خاصی نباشند.

رشادي با بيان اينكه خبرنگاران نبايد آلت دست مسوولان باشند، افزود: ما شنيده ايم كه خبرنگاري در يك سال 110 ميليون تومان از يك شركت گرفته است و اين به دور از حرفه خبرنگاري است و چنين خبرنگاراني نه تنها در عرصه خبري موفق نخواهند بود بلكه ضمن دوري از نقدپذيري، كارشان تعريف و تمجيد از مدير خواهد بود.

رئيس شوراي فرهنگ عمومي پارس آباد همچنين با انتقاد از اينكه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بدون توجه به راهبرد خبرنگاري، تنها مجوز است كه مي دهد، گفت: در بدنه خبرنگاري بايد انسجام وجود داشته باشد و در اين زمينه بايد جلسه اي راهبردي از سوي اداره ارشاد حداقل هر 6 ماه يك بار برگزار شده و پيگير اهداف آن باشد.

وي ضمن پیشنهاد برگزاری نشستي مشترک بین خبرنگاران و مسئولین شهرستان تاکید کرد: در اين نشست ها بايد از نظريات خبرنگاران به نحو احسن در راستاي ترسيم راهبرد شهرستان استفاده و مطرح شود.

حجت الاسلام رشادي در ادامه گفت: گرچه فضاهای مجازی می تواند به عنوان یک قابلیت و فرصت تلقی شود اما نبود نظارت بر آن موجب شده هر كس براي خودش سايت يا كانالي به راه انداخته و هر چيزي هم به دستش مي رسد سريعا در اين فضاها منتشر مي كند.

امام جمعه پارس آباد، رسالت اصلي خبرنگاري را فرهنگ سازي در مقابله با تهاجم فرهنگي دشمنان دانست و با تاكيد بر اينكه بايستي از ارزشها و داشته هاي فرهنگي مان محافظت كنيم تا آسيبي به باورهاي جامعه نرسد، خواستار انعكاس اخبار مربوط به خطبه هاي نمازجمعه، برنامه هاي فرهنگي مساجد و حجاب شد.

وي با بيان اينكه قشر خبرنگار با اطلاع رسانی دقیق و درست نقش مهمی در جامعه ايفا مي كند، افزود: امروزه متاسفانه بيش تر نشريات خبرنگاران ما خنثي شده اند و چندان دلچسب مردم نيست و اين بخاطر اين است كه اخبار نشريات به جاي تحليل و مصاحبه و به چالش كشيدن مسوولان به سمت خبربياري و اجراي خبر كشيده شده است.

رشادي خاطرنشان كرد: من به خبرنگار به چشم يك نيروي ارزشي، صاحب نظر و دلسوز جامعه نگاه كرده و ارادت خاصي به جامعه خبرنگاري دارم.

در این مراسم اكبر صمدي فرماندار شهرستان پارس آباد نيز ضمن تبریک و تهنیت هفته خبرنگار و ولادت حضرت معصومه و آغاز دهه کرامت، گفت: تلاش خبرنگاران شهرستان پارس آباد در عرصه اطلاعرسانی و خبر رساني قابل تقدیر است.

وي با بيان اينكه كار مقدس خبرنگار، جهاد در عرصه خبرنگاري است، اظهار داشت: خبرنگاران باید حقایق جامعه را بازگو كرده و در جهت رشد و ترقی منطقه قلم بزنند.

فرماندار پارس آباد مهمترین رسالت خبرنگاران را بیان واقعیات جامعه، دوري از تخريب و نقد منصفانه دانست و تاکید کرد: خبرنگاران در عين حال كهصداقت در گفتار و رفتار را سرلوحه کار خود قرار دهندباید مشکلات مردم را به گوش مسؤولان برسانند و از سویی نیز به بیان خدمات دولت و نظام بپردازند.

صمدي گفت:بایدحمایت های لازم از این قشر پر تلاش بعمل آید و حفظ حرمت، جایگاه خبرنگاران و بحث بهبود وضعیت معیشت آنها مورد توجه قرار بگیرد.

وي همچنين درباره آخرين وضعيت فرودگاه اين شهرستان، با بيان اينكه فرودگاه پارس آباد از اوایل مهرماه سال جاری به روی هواپیماهای مسافربری باز می شود، ادامه داد: هم اکنون لایه دوم آسفالت باند فرودگاه پارس آباد در دست اجراست که با اتمام لایه سوم، فعالیت این فرودگاه پس از پنج سال تعطیلی از سر گرفته می شود.

فرماندار پارس آباداشاره اي هم به پروژه در حال اجراي تصفيه خانه فاضلاب پارس آباد كرد و گفت: در حال حاضر پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر مرزی پارس آباد 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و براي تكميل اين پروژه نيز 5 ميليار تومان از محل اعتبارات استاني و ملي تخصيص داده شده است.

صمدي در ادامه همچنین با بیان اینکه طرح احداث بیمارستان 120 تختخوابی پارس آباد با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست، تصريح كرد: ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز این بیمارستان تخصیص یافته و عملیات ساختمانی این بیمارستان تا پايان امسال تکمیل و آماده بهره برداری مي شود.

در اين مراسم از 33 خبرنگار پایگاههای خبری، نشریات محلی فعال و پیشکسوت عرصه خبری و مطبوعاتی شهرستان پارس آباد با اهدای هدیه و لوح سپاس قدردانی شد.

گفتني است، با شهادت شهید محمود صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در روز 17 مردادماه این روز به نام روز خبرنگار در تقویم کشور ثبت شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار