با اجراي طرح صيانت از مخزن مشترك در سال گذشته پالايشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبي توانست با ثبت ركورد 24 ماه توليد بدون وقفه‌ در توليد پايدار گاز بين پالايشگاه‌هاي مجتمع افتخارآفريني نمايد.
کد خبر: ۸۷۲۴۰۳۳
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد شفيع مؤذني، سرپرست مديريت پالايشگاه سوم با اعلام اين خبر افزود: اين پالايشگاه در فرايندي علمي و دانش محور با تعويق تعميرات اساسي در سال گذشته و با اتكا بر توان متخصصان و كارشناسان واحدهاي مهندسي، تعميرات، بازرسي فني و بهره برداري شاهد افزايش فرآورش 3 درصدي گاز،4 درصدي اتان، 50 درصدي پروپان و 23 درصدي بوتان بوده است.

وي در ادامه خاطرنشان كرد: اين پالايشگاه در راستاي اهداف و استراتژي‌هاي مجتمع و حفاظت ازمحيط زيست در سال گذشته علاوه بر تلاش در جهت توليد بدون وقفه محصولات، توانست كاهش 34 درصدي ميزان فلرينگ نسبت به سال 93 را داشته باشد.

مهندس موذني به اقدامات مهم اين پالايشگاه در جهت حفاظت از محيط زيست اشاره و اظهار كرد: از سرويس خارج نمودن كامل چاله‌ي سوزان، بهبود شرايط واحد تصفيه پساب و كاهش ميزان آلاينده‌هاي خروجي از اين واحد به دريا، افزايش فضاي سبز از 4.7 درصد فضاي صنعتي به بالغ بر7 درصد، تعامل با سازمان‌هاي دولتي و مردم نهاد محيط‌زيستي در راستاي احياي جنگل هاي حرا ، گام‌هاي موثر پالايشگاه سوم در راستاي حفاظت از محيط زيست و بهبود شرايط پيراموني مي‌باشد.

به گفته‌ي وي، مهمترين برنامه‌هاي اين پالايشگاه در سال جاري برنامه‌ريزي افزايش خوراك دريافتي پالايشگاه با احداث خط لوله 18 اينچ بين پالايشگاه سوم و چهارم مي‌‌باشد كه در راستاي سياست هاي اقتصاد مقاومتي و استراتژي هاي مجتمع تدوين شده است.

سرپرست مديريت پالايشگاه سوم در پايان خاطرنشان كرد: انجام به موقع تعميرات اساسي و افزايش راندمان توليد به ويژه در بخش توليد اتان، بهينه سازي واحد دانه بندي گوگرد، تلاش در راستاي كاهش آلاينده هاي واحد پساب و گوگرد سازي با بهينه‌سازي‌هاي در نظر گرفته شده، ساخت ساختمان‌هاي اپراتوري مطابق با الزامات پدافند غيرعامل و بهينه سازي زير ساخت‌هاي اداري پالايشگاه در جهت افزايش رضايتمندي كاركنان اشاره كرد .

ارسال نظرات