مخترع جوان هرمزگانی گفت: متأسفانه هیچ‌گونه نگاه مثبتی به بحث‌های دانش بنیان و اختراعات و پژوهش‌های کاربردی در استان وجود ندارد.
کد خبر: ۸۷۲۴۰۶۹
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸
منصور فرهادی فارغ‌التحصیل دکترای فیزیک هسته‌ای گرایش تجربی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ان در بندرعباس اظهار داشت: با صرف هزینه شخصی بالغ بر 800 میلیون ریال با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی موفق به ساخت اولین دستگاه آشکارساز هسته‌ای فوق حساس در دنیا شدم که بهره آن صد برابر بیشتر از سایر آشکارسازهای ساخته شده در دنیاست که کاربرد گسترده‌ای در صنعت و پزشکی دارد.

وی افزود: این دستگاه پس از طی مراحل داوری علمی در اداره ثبت اختراعات ایران به شماره 84334 به ثبت رسید، سپس مستندات آن به دبیرخانه مسابقات اختراعات جهان در نورنبرگ آلمان ارسال شد و در آنجا نیز پس از طی فرآیند داوری از سوی هیات داوران برگزیده شد و باید در آبان ماه امسال به‌صورت حضوری در مرحله نهایی این مسابقات شرکت می‌کردم.

این مخترع جوان هرمزگانی عنوان کرد: متاسفانه به‌دلیل عدم حمایت مالی مسؤولان از همراهی تیم مخترعان جمهوری اسلامی ایران که از طریق فدراسیون مخترعان کشور صورت می‌گیرد باز مانده‌ام، بدین ترتیب فرصت کسب مدال جهانی برای کشور و استان از دست رفته محسوب می‌شود و بنده تنها نماینده ایران در حوزه هسته‌ای در این مسابقات بودم.

فرهادی خاطرنشان کرد: ترجیح می‌دهم فعلا کار علمی در این سطح انجام ندهم چون متاسفانه هیچ‌گونه نگاه مثبتی به بحث‌های دانش بنیان و اختراعات و پژوهش‌های کاربردی در استان وجود ندارد.

وی تصریح کرد: از زمانی‌که دعوت‌نامه رسمی مسابقات را دریافت کردم برای تأمین هزینه اعزام به مسابقات جهانی اختراعات با بیش از بیست نهاد و سازمان عمومی و دولتی در استان هرمزگان رایزنی کردم و با اکثر مسؤولان دیدارهایی داشتم اما کوچکترین اقدام عملی را مشاهده نکردم و به همین دلیل از شرکت در این مسابقات منصرف شدم.

ارسال نظرات