نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: دهه کرامت فرصت ارزشمندی برای ترویج سیره رضوی است.
کد خبر: ۸۷۲۴۰۸۸
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزار بسیج، آیت الله سید احمد میرعمادی در دیدار با خدام حامل پرچم متبرک بارگان ملکوتی امام رضا (ع) که در قالب کاروان زیر سایه خورشید همزمان با دهه کرامت به استان لرستان سفر کرده اند، اظهار کرد: استکبار جهانی و وهابیت از نشر فرهنگ اهل بیت (ع) وحشت دارند.

وی با بیان اینکه افتخار داریم که در استان ولایتمدار و شهید پرور لرستان در خدمت خدام حرم رضوی باشیم، افزود: یقینا مهمترین هدف کاروان زیر سایه خورشید پیام رسانی بصیرتی و معرفتی آموزه های امام رضا(ع) است و این امام همام خود نیز فرموده اند که خدا رحمت کند کسی که امر ما یعنی علوم و معارف اهل بیت(ع) را احیا کند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت برنامه زیر سایه خورشید برای احیای علوم و معارف اهل بیت استفاده شود، گفت: امام رضا (ع) خود نیز در مسیر مدینه تا مشهد از فرصت برای ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) استفاده کردند و حدیث سلسله الذهب که امروزدست به دست می شود و هنوز هم بار معنایی دارد مربوط به آن زمان است.

میرعمادی اضافه کرد: اهل بیت(ع) به دنبال تقویت و تحکیم توحید بودند و حدیث سلسله الذهب نیز چیزی جز تقویت توحید نیست.

وی همراهی روحانیت با کاروان زیر سایه خورشید را ارزشمند دانست و تصریح کرد: در این اجتماعاتی که مردم به خاطر زیارت پرچم متبرک امام رضا (ع) با عقیده باطنی و پاک تشکیل می دهند باید به جنبه معرفتی و بصیرتی کار هم توجه شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: مردم تشنه فرهنگ اهل بیت (ع) هستند و مطمئنا اگر امروز امام رضا (ع) نیز بودند همین فرهنگ را در بین مردم ترویج می دادند.

میرعمادی با بیان اینکه کاروان زیر سایه سایه خورشید دلهای مردم را متوجه امام رضا (ع) کرده و موجب شده است که مردم عطر معنوی رضوی را استشمام کنند بیان کرد: دهه کرامت فرصت خوبی است برای ترویج فرهنگ، اخلاق و رفتار، سبک زندگی، سیره و اشاعه دیدگاههای اقتصادی امام رضا (ع) است.

وی با اشاره به اینکه دوست و دشمن از امام رضا (ع) رضایت داشته اند، اضافه کرد: مامون عباسی با مناظراتی که ترتیب می داد بارها تلاش کرد که نور امام رضا(ع) را خاموش کند؛ اما با توجه به شخصیت علمی، عرفانی و سیاسی امام نه تنها نتوانست؛ بلکه در این مناظرات عظمت ایشان بیشتر شد به همین دلیل به امام رضا (ع) عالم آل محمد می گویند.

ارسال نظرات