مدیرکل بنیاد شهید هرمزگان:

گردهمایی آزادگان هرمزگانی همزمان با سالروز ورود آزادگان به کشور برگزار می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان توسعه و ترویج بیش از پیش فرهنگ شهادت در جامعه را نیازمند همت اصحاب رسانه دانست و گفت: گردهمایی آزادگان هرمزگانی همزمان با سالروز ورود آزادگان به کشور برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۷۲۴۱۰۸
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵

محمدرضا پاکدامن ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهدا با حضور در میدان جنگ و اهدای خون خود، آموزه‌ها و ارزش‌های ناب دین مبین اسلام را حفظ و فرهنگ عاشورا را در کشور نشر و توسعه دادند.

 وی بیان‌ داشت: هر کس به اقتضای سن خود و با تاسی از فرهنگ عاشورا در میدان جنگ حاضر شد و از ارزش‌ها و آرمان‌های دین اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کرد.

 مدیرکل بنیاد شهید هرمزگان انتقال پیام شهدا به نسل‌های جوان و آینده را از رسالت مهم عصر کنونی دانست و گفت: به فرموده امام راحل، جنگ یک نعمت بود و امروز باید در خدمت ایثارگران و رزمندگانی باشیم که در 8 سال دفاع مقدس حضور یافتند و در راستای حفظ ارزش‌های ناب اسلامی تلاش کردند.

 پاکدامن با اشاره به روحیه معنوی والدین شهدا در همراهی و بدرقه فرزندان خود به جبهه‌های حق علیه باطل تصریح‌کرد: پدران و مادران شهدا به عنوان گنجینه‌های فرهنگ ایثار و شهادت از روحیه معنوی بالایی برخوردار بودند و با وجود اینکه می‌دانستند فرزندانشان با حضور در جنگ بازگشتی ندارند باز با رضایت خاطر با رفتن آنان به میدان جنگ همکاری می‌کردند.

 وی اضافه کرد: حرف‌های جانبازان و آزادگان که سال‌ها اسارت در اردوگاه‌های رژیم بعثی عراق را تحمل کرده‌اند شنیدنی است و نشر عقاید و اهداف قشر ایثارگر جامعه برای عموم به ویژه نسل جوان نیازمند نگارش صحیحی از سوی فعالان عرصه رسانه است.

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان توسعه و ترویج بیش از پیش فرهنگ شهادت در جامعه را نیازمند تعامل و همکاری اصحاب رسانه با اداره‌کل بنیاد شهید و حفط ارزش‌های اسلامی دانست و گفت: خبرنگاران و اهل قلم باید به بهترین نحو در راستای تحقق این امر مهم گام بردارند.

 وی با اشاره به اینکه جنگ هنوز تمام نشده و دشمن هنوز درصدد ضربه زدن به انقلاب اسلامی است، ابراز داشت: تدوین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین قشر دانشگاهی و دیگر اقشار از اهم وظایف رسانه‌ها به ویژه صدا و سیماست.

 پاکدامن از مرکز صدا و سیمای مرکز خلیج فارس به عنوان یکی از مراکز فعال در جهت نشر فرهنگ ایثار و شهادت نام برد و با اشاره به اهمیت تحقق این امر مهم گفت: در راستای معرفی و توسعه فرهنگ شهادت هر اندازه  کار شود، کم است.

 وی از برگزاری گردهمایی آزادگان هرمزگانی همزمان با 26 مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی در سالن اجتماعات شرکت ملی گاز خبرداد و گفت: 347  آزاده در استان هرمزگان به مدت 6 ماه الی 10 سال رنج اسارت را در اردوگاه‌های رژیم بعثی تحمل کرده‌اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار