خبرهای داغ:
معاون فرهنگی آرامستان های شهرداری قم با اشاره به میزبانی آرامستان بهشت معصومه از 178 شهید مدافع حرم، گفت: در طی سال جاری، جشنواره ها و برنامه های متنوع با محوریت شهدای مدافع حرم در قم برگزار می شود.
کد خبر: ۸۷۲۴۱۴۱
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵
برگزاری جشنواره ها و برنامه های متنوع با محوریت شهدای مدافع حرم در قم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام سید احمد سیدی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به دفن پیکر مطهر 204 شهید در آرامستان بهشت معصومه قم، اظهار داشت: از مجموع این شهدا 178 شهید مدافع حرم، 21 شهید انقلاب و 5 شهید گمنام هستند.

وی ادامه داد: 177 شهید از شهدای مدافع اتباع افغانستان و پاکستان هستند و تنها شهیدی ایرانی مدافع حرمی که در این آرامستان دفن شده، شهید احمد مکیان است.

سیدی افزود: ایشان علاوه بر طلبه بودن حافظ قرآن نیز بودند و بر اساس وصیت خودشان در کنار مدافعان حرم حضرت زینب(س) دفن شدند.

وی با بیان این که برنامه های فرهنگی متنوعی در طی سال در آرامستان بهشت معصومه برگزار می شود، تصریح کرد: یکی از این برنامه های سازمان، برگزاری مسابقه" دل‌نوشته‌ای به شهدای مدافع حرم بود"  که بیش از 800 اثر برگزیده از کل کشور به قم ارسال شد، که 200 اثر منتخب شهریور ماه امسال در قالب یک کتاب به چاپ خواهد رسید.

معاون فرهنگی آرامستان های شهرداری قم ایجاد ایستگاه مطالعه و امانی کتاب در کنار مزار شهدا را برنامه دیگر این معاونت عنوان کرد و گفت: در این ایستگاه کتاب های مختلفی در زمینه های سیره شهدا، انبیاء ، جهاد و... در اختیار عموم قرار می گیرد.

وی همراه و هم نوا شدن با خانواده های مدافع حرم را از برنامه های این سازمان عنوان کرد و اظهار داشت: امسال برای اولین بار با برنامه ریزی صورت گرفته در زمان تحویل سال، بیش از 1500 نفر از خانواده های شهدا در کنار مزار شهدا حضور داشتند که استقبال خوبی شد.

سیدی افتتاح پایگاه بسیج، برگزاری مراسم شب های احیا، برگزاری زیارت عاشورا و اسکان زائرین مراسم ارتحال امام خمینی(ره) در آرامستان بهشت را از دیگری برنامه های انجام شده در سال جاری برشمرد و تصریح کرد: علاوه بر این امسال برای اولین بار  جشنواره فرهنگی قرآنی ضیافت لاله های زینبی با همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در 5شب متوالی در ماه مبارک رمضان برگزار شد.

وی ادامه داد: این برنامه با حضور خانواده های شهدای مدافع حرم و عموم مردم در فاصله دو ساعت مانده  به افطار شروع می شد که در مجموع 1300 نفر در این برنامه شرکت کردند.

معاون فرهنگی آرامستان های شهرداری قم تشکیل کمیته فرهنگی سازمان آرامستان های شهرداری قم را از دیگر برنامه های فرهنگی سازمان آرامستان ها دانست و خاطر نشان کرد: اولین جلسه این کمیته در تاریخ 26تیر 1395 با حضور نمایندگان معاونت فرهنگی سپاه علی ابن ابیطالب قم، سازمان فرهنگی هنری شهرداری، معاونت تبلیغ حوزه علمیه، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم، کمیته فرهنگی شهروندی حوزه معاونت خدمات شهروندی و کمیته مرکزی خادمین قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج برگزار شد.

وی اولین مصوبه این کمیته را اعزام کاروان ها به راهیان نور از کنار مزار شهدای مدافع حرم گمنام و انقلاب عنوان کرد و گفت: تشکیل هیئت امنای یادمان شهدای گمنام، چاپ کتاب دلنوشته و قرار دادن قبور شهدای مدافع حرم در بین مکان های اردوهای قم گردی را از دیگر مصوبات این کمیته عنوان کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها