خبرهای داغ:
امام جمعه شهر الوند در دیدار با جمعی از خبرنگاران عنوان کرد:
امام جمعه شهر الوند در دیدار با جمعی از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای عنوان کرد: امروز فعالیت در حرفه خبرنگاری به دلیل وجود مشکلات معیشتی و اقتصادی کار ایثارگرانه و قابل ستایشی است.
کد خبر: ۸۷۲۴۱۶۷
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار جمعی از خبرنگاران و فعالان اطلاع‌رسانی شهرستان البرز با امام جمعه شهر الوند دیدار و گفتگو کردند.

طهماسبی در این دیدار ضمن تبریک فرارسیدن روز خبرنگار و گرامیداشت خبرنگار شهید صارمی گفت: خبرنگاری حرفه‌ای شریف و کار بسیار زیبایی است.

وی افزود: امروز فعالیت در حرفه خبرنگاری به دلیل وجود مشکلات معیشتی و اقتصادی کار ایثارگرانه و قابل ستایشی است.

این مسئول ادامه داد: خبرنگاران باید با حفظ صداقت و امانت به رسالت اصلی خود که اطلاع‌رسانی دقیق است جامه عمل بپوشانند.

طهماسبی بیان داشت: خبرنگاران باید در تهیه خبر، واقعه نگاری و انعکاس گزارشات خود نهایت دقت را به عمل آورده و در نقل واقعیت‌ها و شنیده‌ها اصول حرفه‌ای را رعایت کنند.

امام جمعه الوند اضافه کرد: عدم بیان مستقیم کلام گوینده یکی از موضوعاتی است که امروز در انعکاس اخبار وجود دارد و خبرنگاران باید مراقب باشند تا به آبرو و شخصیت کسی خدشه‌ای وارد نشود.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان البرز ضمن تأکید بر دفاع واقع بینانه و نقد منصفانه اظهارداشت: یکی از وظایف مهم  خبرنگاران و رسانه‌ها ارائه نقدهای کارشناسی شده و علمی است.

وی ادامه داد: امروز مخاطبان عاقل و تحصیل کرده جامعه هر گونه نقدی را پذیرا نیستند و باید در ارائه نقد و یا دفاع از مطلق‌نگری خودداری کرد.

طهماسبی مطالبه‌گری را یکی از وظایف مهم رسانه‌ها و خبرنگاران دانست و تأکید کرد: مطالبه‌گری کار بسیار سخت و دقیقی است و باید در بیان اینگونه موضوعات نهایت دقت را به عمل آورد تا خدایی ناکرده به چهره نظام خدشه ای وارد نشود.

در ادامه این دیدار تنی چند از خبرنگاران حاضر به ارائه گزارش و بیان مشکلات و موانع کار خبرنگاری در سطح شهرستان البرز پرداختند.

3001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها