دکتر دهقان با بیان اینکه ساماندهی مهاجرین بهترین راه پیشگری و مقابله با آسیب های اجتماعی ناشی از حضور آنان در شهرستان است، تصریح کرد: برای این کار استفاده از نیروی مردمی بسیج بهترین گزینه جهت اجرای این کار است.
کد خبر: ۸۷۲۴۱۹۱
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اشکذر، کارگروه فرهنگی سیاسی شهرستان اشکذر عصر دیروز با حضور جمعی از مسئولین اشکذر و نخبگان علمی، فرهنگی این شهرستان برگزار شد.

"دکتر محمد رضا دهقان اشکذری" رئیس کارگروه فرهنگی سیاسی شهرستان اشکذر در ابتدا ضمن مرور بر مصوبات نشست قبل، ساماندهی مهاجرین و اتباع بیگانه را به عنوان دستور جلسه این نشست عنوان کرد و اظهارداشت: موضوع مهاجرین و اتباع بیگانه چندسالی است که برای مردم اشکذر مسئله ساز شده و باید راه کار مناسب برای کنترل آن اتخاذ شود.

دکتر دهقان عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد با بیان اینکه تفاوت های فرهنگی و رفتاری از جمله مشکلاتی است که مهاجرین برای اشکذر به ارمغان آورده اند، تذکر داد: آنچه مسلم است برخورد نامناسب با چنین پدیده ای نه تنها راه گشا نبوده بلکه سبب مشکلات بیشتری نیز خواهد شد.

دهقان بی تفاوتی نسبت به تغییر فرهنگ مردم شهرستان که به دارالمومنین استان معروف اند را نهی کرده و تنها راه برخورد مناسب با این موضوع را ساماندهی مهاجرین عنوان کرد.

وی با بیان اینکه ساماندهی مهاجرین بهترین راه پیشگری و مقابله با آسیب های اجتماعی ناشی از حضور آنان در شهرستان است، تصریح کرد: برای این کار به یک مجموعه منسجم جهت شناسایی این میهمانان نیازمندیم که استفاده از نیروی مردمی بسیج بهترین گزینه جهت اجرای این کار است.

این استاد دانشگاه افزود: ساماندهی مهاجرین سبب در دست داشتن یک بانک اطلاعاتی از ساکنین تازه وارد شده به شهرستان می شود که از طریق آن می توان ساکنین بی هویت و مسئله دار را شناسایی کرد.

ارسال نظرات