خبرهای داغ:
مدیر گروه تلویزیونی بسیج صدا و سیما قزوین:
مدیر گروه تلویزیونی بسیج صدا و سیما قزوین اذعان کرد: شفاف سازی مسائل روز از شاخصه‌های خبرنگاران است و باید همیشه اصل امانت را رعایت کنند.
کد خبر: ۸۷۲۴۱۹۹
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹

حجت‌الاسلام مهدی احمدی مدیر گروه تلویزیونی بسیج صدا و سیما قزوین، در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین در خصوص روز خبرنگار و شاخصه‌های خبرنگاران اظهار کرد: خبرنگاری حرفه‌ای بسیار مهم و حساس است، خبرنگار یک رکن بسیارمهم و تاثیرگذار در جامعه و پلی بین مردم، مسئولین و حاکمیت است.

وی در ادامه به بیان برخی از ویژگی های یک خبرنگار پرداخت و تشریح کرد: یک خبرنگار خوب باید روحیه پرسشگری داشته باشد و سوالاتی را که ممکن است مردم در زندگی روزمره‌شان با حاکمیت و مسئولین داشته باشند را بدون واهمه مطرح کند و آن‌ها در خصوص اقداماتشان به چالش بکشند.

احمدی بی‌طرف بودن، شجاعت در انتقاد، وابسته نبودن به نهاد و یا ارگانی خاص، خوش فکر بودن و دغدغه مردم داشتن را از مهم‌ترین شاخصه‌های یک خبرنگار عنوان کرد و گفت: خبرنگاران باید در کارشان سرعت و دقت کافی را داشته باشند و تحت هر شرایطی در خبرهای خود اصل امانت را رعایت کنند.

این مسئول خبرنگاران را در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بسیار موثر دانسته و اذعان کرد: انعکاس واقعیات مربوط به ایثارگری رزمندگان و بیان رشادت‌های آن‌ها در گذشته می‌تواند موجب تقویت روحیه ایثار در نسل امروز شود.

وی در خاتمه به نقش خبرنگاران در سرنوشت یک جامعه اشاره کرد و گفت: خبرنگارخوب می‌تواند سبب عمران، پیشرفت و سازندگی یک جامعه شود ولی اگر خبرنگاری در کارش احساس مسئولیت نداشته باشد ممکن است باعث ایجاد دغدغه‌های مصنوعی در مردم شود، اذهان عمومی را مشوش کند و حتی گاهی می‌تواند جامعه را از رشد و پیشرفت بازدارد.

1102/ت30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها