یک استاد حقوق نفت و انرژی دانشگاه تهران در گفتگو با«بسیج»:
مرادی گفت: تمام موضوعات مطرح شده در قراردادهای نفتی تخصصی است و نمی شود در محضر عام قرار گیرد.
کد خبر: ۸۷۲۴۳۲۳
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۷

دکتر مرادی استاد حقوق نفت و انرژی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج درباره قراردادهای نفتی معروف به IPC، دولت گفته بود اصلاح کرده اند ولی منتقدان این اصلاحیه را بلاتاثیر می دانند، اظهار داشت: در خصوص قراردادها اقدامات خوبی انجام گرفته است. این قراردادها می تواند روند رو به رشدی را برای جذب خارجی ها و سرمایه گذاران داشته باشد.

وی افزود: قراردادی که با ایران بسته می شود چه از داخل باشد و چه از خارج باید دو طرف برنده باشند. البته باید گفت که ایران به طرف مقابلش یک سود معقولی بدهد تا بستن قرارداد صورت گیرد.

این کارشناس با اشاره به حرفهای منتقدین درباره اصلاح قراردادهای IPC گفت: اینجور حرف زدن آقایان که به ما ظلم می شود و ایران را به زمان قبل از مصدق برمی گرداند، نیست. به هر صورت آقای زنگنه و وزارت نفت باید وقت بیشتری برای نظارت و تنظیم قرارداد های نفتی داشته باشد و از متخصصین بیشتری استفاده کند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا قراردادهای نفتی رسانه ای نمی شود، اظهار داشت: تمام موضوعات مطرح شده در قراردادهای نفتی تخصصی است و نمی شود در محضر عام قرار گیرد ولی باید نسخه را بین کارشناسان خبره نشان دهند و بحث شود.
ارسال نظرات