معاون تربیت‌بدنی سازمان بسیج:

مربیان رسالت مهمی در تربیت یک ورزشکار دارند که بتوانند پرچم کشورمان را به اهتزاز در آورد

معاون تربیت‌بدنی سازمان بسیج از قهرمانان ورزشی به عنوان سفیران و معرف کشورمان نام برد و تصریح کرد: برای اینکه یک ورزشکار ایرانی بتواند در کشورهای دیگر پرچم پر‌افتخار کشورمان را به اهتزاز در‌ آورد مربیان رسالت مهمی در تربیت وی دارند.
کد خبر: ۸۷۲۴۴۴۵
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سردار کاظم یزدانی امروز در کارگاه آموزشی اخلاق اسلامی در ورزش ویژه مربیان ورزشی استان کردستان که با حضور رئیس سازمان بسیج ورزشکاران و معاون تربیت‌بدنی این سازمان در سالن پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد، اظهار داشت: یک مربی موفق زمانی می تواند موفق باشد که تک بعدی نبوده و حرکات و رفتار هنرآموز و متربی و ورزشکار را تحت نظارت و کنترل داشته باشد.

وی گفت: مربیان ورزشی باید در طول چهار سال قهرمانان ورزشی را برای رفتن به سکوهای قهرمانی و المپیک آماده کرده و فعالیت‌های خود را معطوف به زمان خاصی نکنند.

معاون تربیت‌بدنی سازمان بسیج از قهرمانان ورزشی به عنوان سفیران و معرف کشورمان نام برد و تصریح کرد: برای اینکه یک ورزشکار ایرانی بتواند در کشورهای دیگر پرچم پر‌افتخار کشورمان را به اهتزاز در‌ آورد مربیان رسالت مهمی در تربیت وی دارند.

سردار یزدانی به قوانین و منشوری که برای مربیان ورزشی طراحی شده و جزو وظایف اصلی آنهاست اشاره کرد و گفت: اهداف عمومی که جنبه اجتماعی دارد سلامت جامعه را تضمین می‌کند، اهداف اختصاصی که در ارتباط با رشته‌های مختلف ورزشی است و دیگری اهداف اخلاقی است.

وی با اشاره به اینکه لازمه موفقیت مربیان ورزشی، ترویج اخلاق اسلامی است، گفت: وظیفه دینی، اخلاقی و قانونی مربیان ورزشی است که مردم جامعه را به فعالیت‌های ورزشی تشویق و ترغیب کنند.

معاون تربیت بدنی سازمان بسیج کشور با اشاره به پنج اصول مهم برای انجام وظایف یک مربی ورزشی در مسئولیتش افزود: اصل جامع‌نگری و اعتدال، اصل استمرار و مداومت، استفاده از روش‌های غیر‌مستقیم، تقدم روشهای پیشگیرانه و روش‌های برخوردی تنبیهی و توجه به آزادی و حق انتخاب شاگردان از اصول مهم در انجام رسالت مربیان است.

وی به شیوه‌های 19 گانه تربیت ورزشکاران در داشتن اخلاق اسلامی اشاره کرد و گفت: تعلیم و آموزش، پرورش حضوری چهره‌به‌چهره، محبت‌محوری، ایجاد ملکه ذهن در شاگرد و تکریم و توجه کردن ورزشکاران به کرامت انسانی از شیوه‌های مهم تربیت ورزشکاران است.

معاون تربیت بدنی سازمان بسیج با بیان اینکه سبک‌های آموزشی امروزه دچار تغییر و دستخوش شده است، گفت: تا آموزش نباشد تغییر ایجاد نمی‌شود و تغییر رفتار زمانی اتفاق می‌افتد که آموزش هم وجود داشته باشد.

وی به شیوه‌های دیگر تربیت ورزشکاران اشاره و تصریح کرد: رفق و مدارا، تغافل، الگوسازی و معرفی الگوها، همنشینی با نیکان، تبشیر و انذار، تشویق و تنبیه از دیگر شیوه‌های تربیتی است.

معاون تربیت بدنی سازمان بسیج گفت: موعظه و تکرار، آزمون و ارزیابی، مشاوره‌ دادن، عبرت‌آموزی، اصلاح ظاهر و بهره‌گیری از اصل تاثیر ظاهر بر باطن، اصلاح شرایط و محیط، برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت و نظارت و کنترل از دیگر شیوه‌های 19 گانه تربیت ورزشکاران در بعد اخلاقی است.

ارسال نظرات