همزمان با برگزرای نشست بسیج مساجد و محلات با نمایندگی ولی فقیه در بسیج مستضعفین؛
جلسه و نشست بسیج مساجد و محلات کشور با نمایندگی ولی فقیه در بسیج مستضعفین برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۲۴۴۹۰
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۷

به گزارش سرویس بسیج مساجد ومحلات خبرگزاری بسیج،در این جلسه سردارحسین بهشتی رییس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور ، جانشین سازمان سرهنگ پاسدار رضا لعلی ، معاون فرهنگی سازمان سرهنگ دوم پاسدار توحیدیان و نماینده دفتر روابط عمومی ورسانه بسیجی پاسدار آبرودیان و حجت الاسلام و المسلمین تویسرکانی نمایندگی ولی فقیه در بسیج مستضعفین حضور داشتند .

سردار پاسدار حسین بهشتی رییس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور در ابتدای جلسه در خصوص موضوع و اهمیت مسجد گفت: حضرت آقا ( مقام معظم رهبری ) بر موضوع مسجد ، امام جماعت و پایگاه های مردمی بسیج تاکید دارند لذا این موضوع ها دغدغه اصلی ماست.

وی در ادامه با بیان اینکه ساختار مسجد شامل مردم ، فرماندهان ، بسیجیان و امام جماعت است ، افزود: به دلیل اهمیت جایگاه مساجد و رونق بیش از پیش این نهاد تاثیر گذار در جامعه امسال برگزاری جشنواره برترین های مساجد را در دستور کار قرار دادیم.

سردار بهشتی با اشاره به اینکه برخی مساجد شهرستان ها با کمبود روحانی روبروست ، افزود: آمار ها نشان می دهد از 500 مسجد 300 مسجد بدون روحانیست و این موضوع بر عملکرد مساجد تاثیر منفی می گذارد. هدف از برگزاری جشنواره برترین های مساجد شناسایی همین کمبودها و رسیدگی به آن است.

رییس سازمان بسیج مساجد و محلات با بیان اینکه با وجود کمبود ها شاهد حضور بسیجیان و کمک های مردمی در پویایی مساجد هستیم، خاطر نشان کرد: امیدواریم با پیگیری های سازمان بسیج مساجد و محلات و ایجاد فضای رقابتی ، کارجمعی و همکاری بتوانیم مشکلات را در این حوزه مرتفع کنیم.

سردار پاسدار بهشتی ضمن تاکید بر لزوم برگزاری جشنواره برترین های مساجد ، افزود: در کشور همه نوع جشنواره برگزار می شود و تاکنون جشنواره مساجد نداشتیم که با برگزاری این جشنواره به طور منسجم، می توانیم در کارکردهای مساجد گشایش و پیشرفت ایجاد کنیم .

وی با بیان اینکه ما به دنبال بدعت گذاری مثبت در زمینه مساجد هستیم ، افزود: موضوع مسجد و نماز جماعت باید در دستور کار بسیج قرار گیرد ، مساجد موفق باید از طرف عالی ترین مقام کشور مورد تنقدیر و تشکر قرار گیرد.

در ادامه این جلسه پاسدار بهمن توحیدیان مسئول فرهنگی سازمان بسیج مساجد و محلات و دبیر اجرایی برترین های مساجد در خصوص برگزاری این جشنواره گفت: 500 شهر در کل کشور جشنواره را در 31 مرداد ماه  برگزار می کنند و در این میان استان بوشهر پیش رواست و در روز جهانی مساجد، برنامه های ویژه ای را با موضوع جشنواره برترین های مساجد از صدا و سیما به طو مستقیم  پخش می کند .

حجت الاسلام و المسلمین تویسرکانی نمایندگی ولی فقیه در بسیج مستضعفین درادامه با بیان اینکه ما باید در زمینه بسیج مساجد برنامه ریزی و نقشه راه داشته باشیم افزود: حضرت آقا ( مقام معظم رهبری) برای بسیج سه خط مشی ترسیم کرده اند که عبارتست از: 1- بسیجیان زبده برای دفاع ، مسائل نظامی و امنیتی آموزش لازم را ببینند.2- بسیج باید یک بعد غیر نظامی داشته باشد که از نظر فنی تولید قدرت نرم و مقابله با تهدید های نرم است . 3- بسیج به همه ی سرزمین و به همه ملت توسعه پیدا کند. یعنی هیچ چیزی نباید مانع بسیجی شدن یک نفر بشود.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) همه اقدامات را از مسجد شروع و به انجام رساندند، افزود: بنابراین مسجد اصل است و جریان انقلاب از این سنگر امن الهی ریشه دواند و به پیروزی رسید و ریزش ها را با پویش های درون خود جبران کرد.

انتهای پیام/گ

ارسال نظرات