نشست معرفتی با موضوع «عفت و حیا در استحکام خانواده» در گروه پدافندهوایی 10محرم شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۲۴۵۱۵
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، نشست معرفتی با حضور کارکنان گروه پدافندهوایی ده محرم شاهرود در حسینیه حضرت ولیعصر(عج) این گروه با موضوع عفت و حیا در استحکام خانواده برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین ابوالفضل دیلم در این نشست با تبریک دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) عفت و حجاب را لازمه یک زن پاکدامن مسلمان دانسته و با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) داشتن شرم و حیا را برای هر کس نیکو دانسته ولی برای زنان نیکوتر می دانند.

وی افزود: رعایت عفت و حیا از سوی زن منجر به استحکام کانون خانواده است و سبب می شود خانواده با نشاط و شادابی به مسیر رشد و تعالی خود ادامه دهد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در گروه 10محرم خاطر نشان کرد: عفت آثاری دارد که از جمله می توان به وفاداری نسبت به همسر، احساس نیاز به همسر، محبت و ایجاد و تثبیت احترام اشاره نمود.

وی تصریح کرد: وقتی عفت و حیا باشد زن فقط برای همسر خود، خودآرایی می کند و این سبب می شود محبت به یکدیگر بیشتر شود و جلب توجه برای همسر سبب جذب او به خانواده و برداشتن نگاه از اجتماع می گردد.

دیلم با بیان اینکه نگاه غرب به زن ابزاری است گفت: غرب زن را به عنوان کالا و ابزار برای متامع خود می خواهد و برای رفع نیازهای خود از او استفاده می کند و این نگاه یک نگاه پست و انسانی است.

وی با تاکید بر نگاه عاطفی و تکریمی اسلام به زن افزود: اسلام زن را تکمیل کنند مرد می داند و زن را محل آرامش مردان و ستون اصلی کانون خانواده می داند که با عطوفت و محبت خود فرزندان را پرورش و همسر خود را برای حضور در جامعه حمایت و پشتیبانی می کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها