سرپرست پارک علم و فناوری استان اردبیل:

گفتمان سازی زیربنایی دانش بنیان در استان انجام گرفته است

سرپرست پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: بالا رفتن آگاهی مردم به ویژه جوانان از مزایای فعالیت‌های دانش بنیان زمینه توسعه علمی و اقتصادی کشور را فراهم می کند.
کد خبر: ۸۷۲۴۵۱۹
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج اردبیل، عبدالقیوم قلی‌پوری با بیان این مطلب در جلسه امضای تفاهم‌نامه همکاری با مرکز رشد فناوری فرآورده‌های گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اردبیل افزود: با اطلاع رسانی، تشویق و حمایت از ایده‌های فناورانه جوانان، تمایل به دانش بنیان شدن ایده‌ها در استان اردبیل تا حد زیادی بالا رفته است و می‌توان گفت که گفتمان سازی زیربنایی دانش بنیان در استان انجام گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه ایده‌ها باید در کمترین زمان ممکن به نتیجه برسند خاطرنشان کرد: تاکنون در سطح استان، کارهای زیربنایی خوبی برای گسترش فعالیت‌های دانش بنیان به طور جدی صورت گرفته است و در سایه آن میزان اطلاعات جوانان اردبیلی از دانش بنیان نسبت به سایر نقاط کشور بیشتر است.

سرپرست پارک علم و فناوری استان اردبیل، جهاددانشگاهی را یکی از نهادهای پیشگام در زمینه دانش بنیان دانست و اظهار داشت: ارائه ایده‌ها و راهبردای اثربخش علمی و ظرفیت‌سازی برای ایفای نقش‌‌های ملی در مسیر توسعه کشور نشان از بالندگی و شکوفایی این نهاد دارد.

قلی‌پوری اضافه کرد: دستاوردهای جهاددانشگاهی در سال‌های اخیر نشان از انجام تحقیقات کاربردی دارد و در صورت حمایت‌های لازم می‌تواند در کنار سایر مراکز علمی و پژوهشی در کاهش وابستگی های کشور نقش اساسی ایفا نماید.

وی با تبریک 16 مرداد، سالروز تاسیس جهاددانشگاهی، به تفام نامه همکاری با جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل اشاره و خاطرنشان کرد: امیدوارم انعقاد این تفاهم‌نامه موجب نزدیکی این دو نهاد علمی در اجرای برنامه‌های علمی شود و شاهد افزایش شرکت‌ها و فعالیت‌های دانش بنیان در سطح استان باشیم.

در این جلسه رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل به اهمیت مراکز رشد و پارک علمی و فناوری در توسعه فعالیت‌های دانش بنیان اشاره و تصریح کرد: در مراکز رشد باید شرکت‌های فناور کارآزموده شوند و سپس وارد پارک شوند و ایده خود را عملیاتی سازند.

رامز نصیری صالح از استقرار 12 شرکت در مرکز رشد فناوری فرآورده‌های گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اردبیل خبر داد و گفت: تاکنون 17 طرح فناورانه از سوی این شرکت‌ها ارائه شده است که یک محصول فراوری شده موفق به اخذ کد اخلاقی شده و 2 محصول دیگر برای دریافت این کد در حال بررسی در مراجع ذی صلاح است.

وی با بیان اینکه انعقاد تفاهم‌نامه راه را برای تعامل بیشتر و همکاری‌های مشترک جهاددانشگاهی و پارک علم و فناوری استان هموارتر می سازد بر گسترش همکاری‌ها تاکید کرد.

در پایان این جلسه به منظور گسترش فعالیت‌های علمی، پژوهشی و آموزشی، تفاهم‌نامه همکاری بین مرکز رشد فناوری فرآورده‌های گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اردبیل و پارک علم و فناوری استان اردبیل به امضای رؤسای این دو نهاد رسید.


 
 
 
 
ارسال نظرات