رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود:

معدن آموزشی دانشگاه صنعتی شاهرود در کشور بی نظیر است

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود گفت: با ایجاد ظرفیت هزار نفر خوابگاهی امسال دانشگاه صنعتی شاهرود در سال تحصیلی جدید برای همه دانشجویان ورودی خوابگاه دارد.
کد خبر: ۸۷۲۴۵۴۲
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمد مهدی فاتح در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات شاهرود که در سالن جلسات کوثر دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد با گرامیداشت روز خبرنگار با ارائه گزارشی از فعالیت های یکسال گذشته این دانشگاه با اشاره به افزایش چشم گیر طرح های تحقیقاتی در این دانشگاه طی سال های اخیر اظهار کرد: در سال۹۳ شاهد انجام ۸۰طرح تحقیقاتی و پژوهشی بودیم که این میزان در سال ۹۴ به ۱۰۶ مورد رسید و امیدواریم در سال جاری نیز به رقم چشم گیر در حوزه تولید پژوهش های تولید محور باشیم.

فاتح با بیان اینکه انجام این حجم پژوهش ها نشان دهنده ظرفیت علمی دانشگاه صنعتی شاهرود است، افزود: در سال نود و سه، ۴۶۳مقاله علمی، پژوهشی در این دانشگاه تولید شد که این رقم در سال گذشته به ۶۸۷ مورد رسید و این ارقام نیز نشان دهنده افزایش چشم گیر فعالیت اعضای هیئت علمی و پژوهشگران دانشگاه صنعتی شاهرود در زمینه ترویج علم است.

وی با اشاره به تولید 50 طرح تحقیقاتی خاطر نشان کرد: نگاه دانشگاه صنعتی به مقوله پژوهش، در راستای انجام تحقیقات کاربردی در زمینه های مختلف صنعتی است که نمونه این تحقیقات، ضمن تفاهم نامه های همکاری این دانشگاه با نهادهای مختلفی مانند وزارت نفت، شرکت های خصوصی، آب و فاضلاب شهری سمنان، سازمان نقشه برداری کشوری، وزارت نیرو، وزارت صنعت، معدن و تجارت و ... مشاهده می شود.

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود با بیان اینکه در سال جاری رشته های این دانشگاه افزایش نخواهد یافت، گفت: سیاست های ماخوذه در وزارت علوم، افزایش رشته های دانشگاهی را مقدور نمی سازد لذا این دانشگاه به دنبال افزایش کیفیت رشته های موجود است.

فاتح با اشاره به اینکه دانشگاه صنعتی شاهرود ۱۵۰رشته تحصیلی دارد، تصریح کرد: در این دانشگاه ۱۴دانشکده، ۳۳رشته کارشناسی، ۷۸رشته کارشناسی ارشد و ۴۰رشته دکترا تدریس می شود و امیدواریم با بهره گیری از اعضای هیئت علمی این دانشگاه در سال جاری بتوانیم در حوزه رشته هایی که بازار کار مناسبی در جامعه دارند، موفق عمل کنیم.

وی افزود: دانشگاه صنعتی شاهرود از لحاظ اعضای هیئت علمی با وجود عدم افزایش رشته های دانشگاهی از رشد مناسبی برخودار بوده به گونه ای که در سال۹۳، ۲۸۳نفر اعضای هیئت علمی این دانشگاه را تشکیل می دانند حال آنکه این تعداد در سال۹۴ به ۳۰۳نفر افزایش یافت.

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود همچنین از درخشش علمی و المپیادی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه اساتید و دانشجویان این دانشگاه در رشته های مختلف المپیادی در سطح منطقه و کشور موفقیت های خوبی را به دست آورده اند که کسب مقام نخست رشته روباتیک در المپیاد کشوری که روزهای گذشته در شاهرود برگزار شد، از جمله این افتخارات است.

فاتح افزود: دانشگاه صنعتی شاهرود بالاترین سهمیه برای المپیاد های کشوری را در منطقه سه کشور کسب کرده که این امر نیز در کنار میزبانی همایش ها و برنامه های ویژه کشوری در طول سال نشان دهنده ظرفیت های بالای این مرکز آموزش عالی است.

وی با تاکید بر نگاه ویژه مسئولان دانشگاه صنعتی شاهرود به مقوله ارتقای وضعیت تحصیلی دانشجویان، ادامه داد: در سال جاری پروژه هایی مانند کتابخانه پردیس، سلف دانشجویان، خوابگاه، فضای سبز، محوطه سازی، زیرسازی و آسفالت جاده ورودی پردیس، بهسازی پردیس معدن آموزشی و بهسازی معادن آموزشی این سایت در دستور کار مسئولان این دانشگاه قرار داشته است.

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود از افزایش یک هزار نفری ظرفیت های خوابگاه های این دانشگاه خبر داد و گفت: دانشگاه صنعتی شاهرود، با اجاره دو خوابگاه خواهران کوثر با ظرفیت ۱۹۰ دانشجو، خوابگاه ریحانه با ظرفیت ۶۰ نفر توان اسکان دانشجویی خود را افزایش داده است.

فاتح افزود: علاوه بر موارد فوق، یک مجموعه خوابگاه پسران با ظرفیت ۱۹۰ نفر در مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی نیز در سال جاری احداث شده که می تواند به ظرفیت پذیرش دانشجوی غیر بومی شهرستان کمک شایانی کند همچنین باید گفت در آینده نزدیک نیز دو مجموعه خوابگاه دولتی خواهران با همراهی خیران در دست اجرا قرار دارد.

وی ادامه داد: خوابگاه ویژه خواهران دانشگاه صنعتی شاهرود نیز با ظرفیت ۲۵۰ نفر به کمک خیران و با همت دانشگاه در سال جاری به اتمام خواهد رسید.

در این برنامه خبرنگاران و اصحاب رسانه با همراهی اعضای هیئت رئیسه دانشگاه از پروژه های در حال ساخت دانشگاه در پردیس فنی مهندسی از جمله احداث دانشکده مکانیک،مجموعه ورزشی،مسجد و باغ ایرانی بازدید نمودند و از نزدیک با فعالیت های عمرانی دانشگاه صنعتی آشنا شدند.

همچنین از کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه صنعتی در پردیس فنی مهندسی که بیش از 40 هزار جلد کتاب دارد و در آن کتابخانه دیجیتال راه اندازی شده است که دانشجویان و اساتید و همکاران می توانند استفاده کنند.

در ادامه خبرنگاران و اصحاب مطبوعات از معدن آموزشی دانشگاه صنعتی در 35 کیلومتری شاهرود در منطقه حفاظت شده تپال بازدید نمودند و از نزدیک با فعالیت این معادن آموزشی دانشگاه آشنا شدند و سپس از امکانات رفاهی و تفریحی دانشگاه در این محیط بازدید و از نزدیک با فعالیت های فرهنگی دانشگاه برای اعضا و دانشجویان بازدید نمودند.

لازم به ذکر است طبق گفته دکتر امیری رئیس دانشکده معدن و ژئوفیزیک، دانشگاه صنعتی شاهرود جزو چهار دانشگاه دنیاست که معدن آموزشی با امکانات مناسب آموزشی دارد و از نظر دارا بودن این شرایط در کشور بی نظیر است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار