خبرگزاری بسیج: شهردار تبریز با اشاره به این‌که جهت‌گیری دیپلماسی شهری، در راستای هویت ارزشی و اعتقادی تبریز است، گفت: خواهرخواندگی تبریز و کربلای معلی، بیانگر عشق و ارادت تاریخی مردم تبریز به آستان حضرت اباعبدالله(ع) است.
کد خبر: ۸۷۲۴۶۲۱
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، صادق نجفی با بیان این مطلب اظهار داشت: قرابت‌ها و باورهای اعتقادی دو شهر، در طول تاریخ همواره، با اشتراکات و عواطف عمیق همراه بوده است؛ با این حال، انعقاد خواهرخواندگی، تبلور پیوند مذهبی و فرهنگی دو شهر در قالب رسمی و شناخته شده دیپلماسی شهری است.
وی یادآور شد: در شرایطی که دشمنی با اهل‌بیت(ع) و فعالیت‌ گروه‌های تکفیری، در بخش‌های از عراق، علنی شده، خواهرخواندگی تبریز و کربلا، نمادی از همراهی و یگانگی شهروندان دو شهر در مبارزه با جبهه استکبار خواهد بود.
نجفی افزود: تبریز به عنوان نخستین پایتخت جهان تشیع که همواره به شهر مجاهدان و سرداران شهید شهرت داشته، هویت مذهبی خود را مرهون ارادت به بارگاه امام حسین(ع) و اصحاب و خاندان مظلوم ایشان در کربلای معلی است.
وی با بیان این‌که خواهرخواندگی تبریز و کربلا، بستر ارزشمندی در توسعه مناسبات مذهبی خواهد بود، اظهار داشت: با ثبت این پیوند مهم، زمینه‌ نقش‌آفرینی شهرداری تبریز در آئین‌های ویژه مذهبی در شهر کربلا و همچنین ارایه خدمات به زائران تبریزی در کربلای معلی، در کیفیت مناسب‌تری پیگیری خواد شد.
شهردار تبریز با اشاره به زمینه‌های اجتماعی این دستاورد ارزشمند گفت: مردم کشورمان در سال‌های اخیر، همواره در کنار مصایب و دردهای ملت عراق بوده و همین امر موجب شده جایگاه خاصی از مسئولان و مردم کشورمان در میان قاطبه شهروندان عراقی، ترسیم شود.
وی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های مشترک فرهنگی و اجتماعی دو شهر، تاکنون کمتر توانسته منجر به همکاری‌های عملی و روابط فعال بین‌شهری شود؛ با این حال، مصمم هستیم که با ایجاد پیوند خواهرخواندگی، گام‌های اساسی در توسعه مناسبات عمرانی، اقتصادی و فرهنگی دو شهر برداریم.

ارسال نظرات