خبرهای داغ:
فرماندار ویژه شهرستان شاهرود:
فرماندار ویژه شهرستان شاهرود با بیان اینکه خبرنگاران بازوی قوی مدیران هستند، گفت: باید یک خبرنگار با نقد خود سبب پیشرفت و شکوفایی مدیر را فراهم آورد و مدیران استقبال کنند.
کد خبر: ۸۷۲۴۶۸۰
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سید محمدرضا هاشمی در دیدار با جمعی از خبرنگاران رسانه ها و مطبوعات شهرستان در سالن جلسات فرمانداری شاهرود به مناسبت 17 مرداد روز خبرنگار برگزار شد در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا و آرزوی توفیق و عمر با عزت برای رهبر فرزانه انقلاب و همه خدمتگزاران در دولت تدبیر و امید اظهار کرد: این روز که متعلق به همه خبرنگاران است را تبریک و تهنیت می گویم.

وی افزود: خبرنگاران وجدان های بیدار و بینا و زبان گویا جامعه و پل ارتباطی بین مردم و مسئولین و انتقال دهنده مطالبات مردم هستند.

هاشمی خاطر نشان کرد: رسالت انتقال اخبار بموقع به مردم و به دنبال آن تحقق شعار امسال که سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل است به خبرنگاران باز می گردد که چشمان تیزبین جامعه و زبان حقیقت جوی پر تلاش و بی وقفه هستند.

معاون استاندار سمنان تصریح کرد: روز خبرنگار روز پاسداشت پرچم داران وادی قلم و مجاهدان دلسوز و وجدان آگاه جامعه هستند که به انحصار طلبان جهانی ثابت کردند صدای حق و حقیقت خاموش شدنی نیست.

وی با بیان اینکه خبرنگار ساعت کاری دقیقی ندارد و ایام تعطیل نیز ندارد و مقید به زمان و مکان نیست بیان کرد: خبرنگار هر موقع نیاز باشد وارد می شود و حضور بموقع دارد و سه اصل خبری که سرعت،دقت و صحت هست را رعایت می کند.

هاشمی با بیان اینکه دغدغه های خبرنگاران به مدیران منتقل می شود گفت: مدیری موفق است که ارتباط تنگاتنگی با خبرنگاران داشته باشد و کارگزاران نظام در صورتی موفق هستند که به فرموده مولا علی(ع) کار خود را برای مردم بیان و عرضه کنند و به آنها برسانند.

وی با تاکید بر اینکه هر روز ، روز خبرنگار است افزود: خبرنگار بازوی قوی مدیر است و باید خبرنگار با نقد خود سبب پیشرفت و شکوفایی مدیر را فراهم آورد و مدیران استقبال نمایند.

فرماندار ویژه شهرستان شاهرود عنوان کرد: تعامل با خبرنگاران رمز موفقیت است و حمایت های فکری و معنوی که از شما شکی می گیرد سبب رشد و تعالی است که سپاس دارم.

وی با اشاره به رویدادهای مهمی که در چند ماه اخیر در شهرستان انجام شده و خبرنگاران نقش مهمی داشتند گفت: انتخابات 7 اسفندماه که کم سابقه ترین انتخابات از نظر کمیت و کیفیت در شهرستان بوده که بیش از 130 هزار نفر شرکت کنند و بدون حتی کوچکترین شکایتی پایان یافت.

هاشمی با اشاره به ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان که در سطح استان برتر شد افزود: شما خبرنگاران در این امر نقش مهمی داشتید و با انتقال فعالیت های شبانه روزی اعضا این امر محقق شد.

وی با اشاره به سفر ریاست محترم جمهور به استان و حضور بیش از 11 هزار نفر از مردم بصورت خودجوش در این مراسم بیان کرد: مردم شاهرود در این برهه خوش درخشیدند و از مردم نجیب و شریف شاهرود تقدیر و تشکر می کنم.

معاون استاندار سمنان با اشاره به تخصیص 6/25 درصد اعتبارات هیئت دولت در سال 95 و 96 به شهرستان شاهرود بیان کرد: شاید بی سابقه ترین دریافت اعتبار در ده سال اخیر را شاهد بودیم.

وی با اشاره به بازگشایی مجدد کارخانه کنستانتره توحید شاهرود در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل گفت: از هفته گذشته استارت بازگشایی کارخانه کنستانتره توحید شاهرود زده شده است و دغدغه 4 ساله کشاورزان به فضل الهی مرتفع شده است.

هاشمی افزود: این کارخانه به علت معوقات بانکی تعطیل بود که با کمک استاندار محترم و بانک کشاورزی و تلاش دکتر حسینی نماینده محترم مجلس و جهاد کشاورزی و سازمان تعاون روستایی این مشکلات حل شده و از همه این عزیزان صمیمانه تشکر و قدردانی می کنم.

وی با بیان اینکه کارخانه کنستانتره در سطح استان سمنان تک است بیان کرد: 830 نفر کشاورز شاهرودی با این کارخانه ارتباط دارند و الان نیز برای بازاریابی ارسال محصول انگور از استان های خراسان شمالی و رضوی و جنوبی در حال رایزنی هستیم.

معاون استاندار سمنان عنوان کرد: نیاز مواد اولیه روزانه این کارخانه 70 تن انگور است و با توجه به اینکه امسال 85 هزار تُن انگئر در باغات شهرستان برداشت داریم باید برای جبران کمبود و تامین نیاز کارخانه از استان های همجوار نیز انگور خریداری نماییم.

وی با بیان اینکه در این مدت که کارخانه راکد بود سالانه 26 میلیارد تومان به کشاورزان منطقه ضرر رسیده است اضافه کرد: این مبلع کل اعتبارات تملک دارایی های شهرستان شاهرود را شامل می شود که در این چهار سال کشاورزان هر سال متضرر شده اند.

فرماندار ویژه شاهرود با اشاره به انعقاد قرار داد با دو شرکت روسی برای صادرات 4 هزار تُن انگور به این کشور بیان کرد: تلاش داریم با توسعه فعالیت های بازاریابی بتوانیم زمینه صادارات بیشتر محصولات شهرستان را فراهم آوریم.

وی با اشاره به توسعه باند فرودگاه شاهرود ابراز کرد: برای رسیدن به نُرم فرودگاه استاندار 400 متر باید باند ساخته شود و امروز بعدازظهر با رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و نماینده شهرستان و معاون عمرانی استاندار در این خصوص جلسه داریم.

هاشمی با اشاره به بحران آب در شهرستان گفت: در برخی از مناطق بخش بیارجمند و دهستان خارتوران مشکل آب داریم که به 11 روستا با تانکر آب رسانی می شود که با اخذ نجوز حفر چاه مشکل 9 روستا حل خواهد شد.

وی با اشاره به مشکل آب پشت بسطام و رفع آن بیان کرد: بخشی از اعتبارات تملک دارایی را به حوزه آب و کشاورزی اختصاص داده ایم و با توجه به اینکه شهرستان شاهرود قطب کشاورزی استان است در این زمینه تلاش می کنیم.

معاون استاندار با اشاره به 288 میلیارد تومان بودجه مصوبه شده شهرستان افزود: 285 میلیارد اعتبارات شناور نیز داریم که 158 میلیارد تومان در حوزه کشاورزی هزینه خواهد شد.

وی یا اشاره به 300 میلیارد بودجه ای تخصیص یافته بیان کرد: این بودجه با ده سال اعتبارات تملک دارایی شهرستان برابر می کند که این امر بی سابقه است.

هاشمی افزود: نیاز است که مردم عملکردها را ببینند و نقاط ضعف و قوت را باید با هم پوشش داد و اطلاع رسانی نمود و به دنبال پیشرفت و بالندگی با کمک یکدیگر باشیم.

وی با اشاره به برگزاری مقدمات برگزاری برنامه های هفته دولت افزود: در هفته دولت نمایشگاهی در محوطه فرمانداری برای ارائه گوشه ای از عملکرد دولت خدمتگزار برپا خواهیم کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها