معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان گفت: رسانه‌ها به‌ویژه رسانه ملی می‌توانند نقش بی‌بدیلی در آموزش و فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی ایفا کنند.
کد خبر: ۸۷۲۴۸۰۰
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷

علی رئوفی ظهر امروز در نخستین جلسه کارگروه آموزش، فرهنگ‌سازی و تبلیغ اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان، عنوان کرد: هدف اقتصاد مقاومتی آن است که کشور را در شرایط تحریم و فشار، پویا و غیرقابل نفوذ کنیم.

وی در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی در این خصوص اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی به معنای کشیدن حصار دور تا دور خود نیست بلکه به معنای آن است که در شرایط فشار، در شرایط تحریم، در شرایط دشمنی‌ها و خصومت‌های شدید اقتصاد کشور بالنده و شکوفا باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان افزود: وظیفه همه ما این است که سعی کنیم کشور را مستحکم، غیرقابل نفوذ و غیرقابل تأثیر از سوی دشمن نگهداری کنیم و این امر یکی از اقتضائات اقتصاد مقاومتی است.

وی ادامه داد: گفتمان اقتصاد مقاومتی در جامعه نباید تنها به چاپ و نصب بنرهای تبلیغی در مناطق مختلف شهری و بیلبوردها ختم شود و این فرهنگ در جامعه باید به‌صورت عینی و در عمل برای همگان تبیین شود تا آحاد افراد جامعه درک و بینشی از این گفتمان کارآمد دست یابند و اثرات این گفتمان را به صورت بارز در زندگی خود لمس کنند.

رئوفی در ادامه به نقش رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما در آموزش، فرهنگ‌سازی و تبلیغ اقتصاد مقاومتی به عنوان یک گفتمان واحد اشاره و در این خصوص خاطرنشان کرد: رسانه‌ها به‌ویژه صدا و سیما می‌تواند در ساعات پربیننده با دعوت از اساتید دانشگاه‌ها، کارآفرینان و افراد موفق در زمینه اقتصاد مقاومتی و همچنین تولید مستندهای فاخر در زمینه اقتصاد مقاومتی در مسیر ‌فرهن‍گ‌سازی این گفتمان گام بردارد.

وی گفت: رسانه‌ها در خصوص مدیریت مصرف در زندگی، توجه به تولیدات داخلی، استفاده بهینه از امکانات، مدیریت زمان و توسعه فرهنگ کارآفرینی در جامعه بیش از پیش نقش ایفا کنند تا در زمینه دست‌یابی به اهداف از پیش تعیین شده اقتصاد مقاومتی به نتایج مطلوب برسیم و از هدر رفتن فرصت‌ها و زمان جلوگیری کنیم.

رئیس کارگروه آموزش، فرهنگ‌سازی و تبلیغ اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان در ادامه به نقش مهم جامعه دانشگاهیان و آموزش و پرورش در زمینه آموزش، فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و بیان داشت: متولیان این دو حوزه از ظرفیت‌های خود برای معرفی هرچه بیشتر اقتصاد مقاومتی در بین دانشجویان و دانش‌آموزان برای دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده اقدام کنند.

رئوفی اظهار داشت: معرفی چهره‌های موفق در عرصه اقتصاد مقاومتی که با کمترین امکانات موفق به کارآفرینی و ایجاد اشتغال پایدار در کشور و استان شده‌اند یکی دیگر از مؤلفه‌های مهم معرفی فرهنگ اقتصاد مقاومتی در جامعه است و نقش رسانه‌ها به‌ویژه رسانه ملی در معرفی چهره‌های موفق بسیار مهم است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان اضافه کرد: ائمه جمعه استان، نخبگان، امامان جماعت، فرهنگیان و سایر اقشار تأثیرگذار جامعه در معرفی و گفتمان‌سازی فرهنگ اقتصاد مقاومتی در بین اقشار مختلف جامعه که از تأکیدات و خواسته‌های همیشگی رهبر معظم انقلاب از مسؤولان است به‌صورت جدی وارد صحنه شوند.

رئوفی افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان نیز در زمینه آموزش، فرهنگ‌سازی و تبلیغ اقتصاد مقاومتی به‌عنوان یک گفتمان واحد در جامعه اقدام و عمل کنند.

ارسال نظرات