افزایش احتمال نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا پیش از پایان سال جاری موجب تقویت ارزش دلار شده و قیمت طلا را کاهش داده است.
کد خبر: ۸۷۲۴۸۲۱
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج،  به نقل از رویترز، در حالی که افزایش احتمال نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا در سال جاری میلادی موجب تقویت ارزش دلار شده، قیمت طلا امروز کاهش یافت و همچنان در نزدیکی پایین ترین رقم یک هفته گذشته که دیروز به ثبت رسیده بود در نوسان بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد کاهش به 1331 دلار و 97 سنت رسید. قیمت فلز زرد دیروز به پایین ترین رقم از 29 جولای یعنی 1329 دلار و 55 سنت رسید.
قیمت طلای آمریکا نیز با 0.3 درصد کاهش به 1337 دلار و 60 سنت رسید.

شاخص دلار که ارزش ارز آمریکا در برابر سبد 6 ارز معتبر جهانی را محاسبه می کند،کاهش ارزش های جزئی ساعات قبل را جبران کرد و با 0.1 درصد افزایش تا 96.514 بالا رفت.

ویانه لای، اقتصاددان بانک ملی استرالیا در این باره گفت: «قیمت طلا پس از آسیب دیدن در روز جمعه، در حالتی تدافعی قرار دارد. بازار انتظار دارد فدرال رزرو آمریکا در ماه دسامبر نرخ بهره را افزایش دهد.»

وی افزود: «اما قیمت ها قرار نیست در کوتاه مدت افت قابل توجهی را تجربه کنند.»

قیمت ها در برابر افزایش ارزش دلار و احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا از خود مقاومت نشان داده اند زیرا دیگر کشورها تا حد زیادی به دنبال اتخاذ سیاست های انبساطی هستند.»

حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز دوشنبه با 0.67 درصد کاهش به 973.81 تن رسید.

در بازارهای دیگر فلزات گرانبها، قیمت نقره پس از رسیدن به پایین ترین رقم 2 هفته گذشته در روز دوشنبه، امروز با 0.2 درصد کاهش به 19 دلار و 66 سنت رسید.

قیمت پلاتین با نیم درصد کاهش به 1144 دلار رسید. قیمت پالادیوم هم با 0.7 درصد افت 685 دلار و 63 سنت
ارسال نظرات