نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: خبرنگاران باید با استفاده از ویژگی‌های خدادادی و نیز خصوصیاتی که در دوره‌های آموزشی دیده‌اند اخبار و اطلاعات را در کمترین زمان ممکن به مخاطبان برساند و هنر اصلی یک خبرنگار جهت‌دهی و امیدآفرینی در جامعه است.
کد خبر: ۸۷۲۴۹۵۲
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در آئین گرامیداشت روز خبرنگار ضمن تبریک این روز، اظهار کرد: روز خبرنگار یک روز ارزشمند است که در این روز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی زحمات همه فعالین حوزه خبر و اطلاع‌رسانی گرامی داشته می‌شود.

وی گفت: اطلاع‌رسانی، نقشی حیاتی و انکار نشدنی در عصر ارتباطات دارد مسئولیت همه شما خبرنگاران و اصحاب رسانه بسیار سنگین است از اینکه وظایف خود را در شرایط سخت به نحو احسنت انجام میدهید تقدیر و تشکر می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: خبرنگاران باید با استفاده از ویژگی‌های خدادادی و نیز خصوصیاتی که در دوره‌های آموزشی دیده‌اند اخبار و اطلاعات را در کمترین زمان ممکن به مخاطبان برساند و هنر اصلی یک خبرنگار جهت‌دهی و امیدآفرینی در جامعه است.

وی افزود: هر یک از انسان‌ها به تناسب استعدادها و ظرفیت‌هایی که دارند مسئولیت‌هایی را متقبل می‌شوند که شناخت این استعدادها و ظرفیت‌ها می‌تواند نقش شایانی در موفقیت فرد داشته باشد.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی مسئولیت‌پذیری و رعایت حسن امانت و راستگویی را از ویژگی‌های خبرنگاران عنوان کرد و افزود: هر مسئولیتی که انسان می‌پذیرد باید در قبال آن هم در دنیا و هم در آخرت پاسخگو باشد و اگر اهمیت کار خود را بدانیم حتما در آن موفق خواهیم شد.

وی گفت: هر شخصی که در مدیریت و مسئولیت خود کم‌کاری کند متقی نیست زیرا رعایت تقوی در همه مسائل واجب است و رمز پیروزی مردان بزرگ و افراد موفق این است که گام اول در انجام هر کاری را محکم برداشته‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: یکی از ویژگی‌های عمده و اساسی انسان با سایر موجودات برقراری ارتباط و ارتباط‌گیری است که همین ارتباطات بشر موجبات پیشرفت و موفقیت جوامع را فراهم کرده است.

وی افزود: بشر نسبت به اطلاعاتی که دارد دیگران برای آن ارزش قائل هستند و شخصیت انسان با اطلاعات و دانستنی‌هایش ارزیابی می‌شود به دلیل تخصصی‌شدن علوم حوزه خبر و اطلاع‌رسانی هم تخصصی شده که انواع گوناگونی از اخبار وجود دارد.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه خبر خوب و حرفه‌ای ویژگی‌هایی دارد، افزود: صراحت، روشنی و دوری از ابهام و کنایه از مهم‌ترین ویژگی‌های خبر خوب و جامع است و خبرنگار نباید ترسی از بازگویی واقعیت داشته باشد.

وی ادامه داد: اخبار باید با دید علمی و تحلیلی تهیه شوند و در پوشش رویدادهای خبری رعایت حسن امانت بسیار مهم است زیرا اگر خبر به دور از واقعیت باشد، از سوی مردم غیرقابل قبول است بنابراین اخبار پخته از سوی جامعه پذیرفته‌تر خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان به ابعاد مختلف زندگی انبیاء الهی اشاره کرد و گفت: یکی از ابعاد مهم زندگی همه انبیاء خبررسانی و انتقال اوامر الهی بوده که امانت‌داری و ناصح بودن دو ویژگی عمده کار همه انبیاء در انتقال مفاهیم بوده است اگر با اخبار غیرواقعی یک نفر منحرف شود انگار همه بشریت را از بین برده‌اید.

وی خیرخواهی و هدایتگری جامعه به سمت رشد و پیشرفت را از مهم‌ترین وظایف اصحاب خبر و رسانه عنوان و اضافه کرد: خبرنگار باید امانت‌دار باشد و اخبار و رویدادها را به همان طوری که هستند اطلاع‌رسانی کنند و نوع بیان خبر را باید در نظر بگیرند که محتوای پیام تغیر نکند زیرا رعایت امانت در خبررسانی بسیار مهم است.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی گفت: خبرنگار باید در جامعه امیدآفرینی کند اما در عین حال مسائل و مشکلات جامعه را بازگو و برای رفع آنها راهکار ارائه دهد.

وی افزود: در عین ایجاد امیدآفرینی نقادی کنید اما نقادی‌ها باید در عین حریت و بازگویی حق باشد و در انتقال رویدادها افراط و تفریط نداشته باشید و به دور از غرض‌ورزی و آزادانه تصمیم‌گیری کنید.

ارسال نظرات