استاندار کردستان با اشاره به مطرح شدن اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری گفت: اثر گذاری در عرصه بین المللی از ویژگی های اقتصاد مقاومتی است در همین راستا رسانه ها نقش اثر گذاری در تحقق اقتصاد مقاومتی بعهده دارند.
کد خبر: ۸۷۲۴۹۵۵
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان عبدالمحمد زاهدی در آیین گرامیداشت روز خبرنگار در سنندج افزود: رسانه ها با نقد منصفانه اشتباهات مدیران دستگاه های اجرایی را تذکر دهند و به شتاب بخشی روند توسعه پروژه های استانی کمک کنند.

وی اظهارکرد: نقد و بررسی بدان معنا نیست که شخصیت افراد را مورد نقد قرار دهیم بلکه انتقاد در رسانه ها بدان معناست که عملکرد مسئولان دستگاه های اجرایی مورد نقد و بررسی قرار گیرد.
وی با بیان اینکه مدیریت سیاسی استان مشکلی با نقادی در عرصه رسانه ندارد تاکید کرد: انتقاد منصفانه و سازنده جامعه را در مسیر حرکت هدایت می کند.
زاهدی با اشاره به اینکه کردستان استان توسعه نیافته ای است و آثار توسعه نامتوازن در استان بوضوح دیده می شود، توسعه یافتگی را یکی از مطالبات اصلی مردم دانست.
او افزود: در همین راستا رسانه ها با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه و نقد منصافه و سازنده به روند توسعه استان کمک کنند.
استاندار کردستان رشد و توسعه استان را نیازمند وجود زیرساخت های فرهنگی دانست و گفت:فراهم کردن زیر ساخت های فرهنگی زمینه توسعه استان را فراهم می کند.
به گفته وی ترویج فرهنگ توسعه در استان های کمتر توسعه یافته ای مانند کردستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و ضرورت دارد رسانه ها در راستای کمک به توسعه استان فرهنگسازی لازم را انجام دهند.
او ضمن مهم برشمردن مسئولیت اجتماعی رسانه ها گفت: رسانه ها در شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی باید نیاز امروز جامعه را تشخیص دهند و بدانند که چه کمکی می توانند به حل مشکلات کنند.
وی یکی از وظایف رسانه ها را ایجاد انسجام درونی منطقه ای و استانی دانست و گفت: انسجام درونی اولین نیاز جامعه است و رسانه ها در این راستا با عمل به وظایف خود می توانند این انسجام درونی را در میان آحاد جامعه ایجاد کنند تا ملت به اهداف مشترک پایبند باشند.
او به نقش تاثیرگذار رسانه ها در عرصه ملی و منطقه ای اشاره کرد و گفت: معیشت نیاز اصلی انسان هاست و در یک جامعه، اقتصاد معیشتی جوابگوی یک جامعه بزرگ نیست بلکه اقتصاد باید به گونه ای باشد که در سطح بین المللی تاثیرگذار باشد.
استاندار کردستان با اشاره به مطرح شدن اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری گفت: اثر گذاری در عرصه بین المللی از ویژگی های اقتصاد مقاومتی است در همین راستا رسانه ها نقش اثر گذاری در تحقق اقتصاد مقاومتی بعهده دارند.
زاهدی مسئولیت اجتماعی خبرنگاران را بسیار خطیر ارزیابی کرد و گفت: رسانه های جمعی تاثیر بسزایی روی افکار عمومی جامعه دارند و با فضا سازی رسانه ای می توانند افکار عمومی جامعه را در معرض مخاطره قرار دهند.
وی کار اطلاع رسانی رسانه ها را آمیزه ای از علم فن و هنر دانست و گفت: فردی که وارد فعالیت رسانه ای می شود باید مجهز به تحصیلات دانشگاهی باشد و یا اینکه از آموزش های حرفه خبرنگاری برخوردار باشد.
او علم ارتباطات و مباحث علوم اجتماعی را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: اصحاب رسانه باید مجهز به علم ارتباطات باشند.
وی با اشاره به اینکه کار رسانه ای از آن حیث که از لحظه تولید خبر تا توزیع در نشریات از فنون مختلف استفاده می شود یک فن تلقی می شود افزود: انتخاب خبر، تیتر، سوتیتر، صفحه آرایی در حوزه نشریات نوشتاری، فضای مجازی و رسانه های صوتی - تصویری، نقش مهمی در کیفیت یک رسانه دارد.
زاهدی داشتن انگیزه و هنر را لازمه کار خبرنگاری دانست و گفت: اگر انگیزه در کار رسانه نباشد فعالیت رسانه ای موفق نخواهد بود.
وی همچنین یادآورشد:حرفه خبرنگاری جدای از بحث علم و فن یک هنر است و خبرنگار باید بتواند هنرمندانه رویدادهای جامعه را به مخاطبان انتقال دهد.
او به استعدادهای روزنامه نگاری در استان اشاره کرد و بر توسعه آموزش حرفه ای کردن خبرنگاری از حیث علمی و فنی تاکید کرد.
استاندار کردستان با اشاره به اینکه کار رسانه ای کار صرفا اقتصادی نیست و نمی توان به عنوان یک شغل درآمد زا به آن نگریست گفت: این در حالی است که رسانه های محلی وضعیت استان را به نحو مطلوبی منعکس می کنند و برای اداره نشریه خود با مشکل مواجه هستند اما تاکنون توجه ویژه ای به این رسانه ها و نشریات نشده است.

ارسال نظرات