فرماندار شهرستان نیر بر حمایت خود از برنامه های فرهنگی کتابخانه های عمومی تأکید کرد.
کد خبر: ۸۷۲۵۰۱۴
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، فرماندار نیر در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان که با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و اعضای انجمن در محل فرمانداری شهرستان نیر برگزار شد، با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کتابخوانی و نقش مطالعه در ارتقای سطح آگاهی های عمومی مردم، اجرای برنامه های فرهنگی و کتابخانه ای همچون نشست های کتابخوان، جمع خوانی، نقد و بررسی کتاب و تقویت بخش های کودک و نوجوان را یکی از مهمترین روش های ترغیب شهروندان به کتابخوانی دانسته و افزود: در مبحث کتابخوانی، در کنار افزایش سرانه فضاههای مطالعاتی و تجهیز کتابخانه های عمومی، باید به حوزه نرم افزاری و برنامه های فرهنگی نیز توجه کافی صورت گیرد.

مهدی احمدی ، پرداخت بموقع و کامل نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی را نص صریح قانون و لازم الاجرا برای شهرداری های شهرستان نیر بیان کرده و تصریح نمود: شهرداری وظیفه دارد علاوه بر پرداخت نیم درصد های معوقه، در پرداخت های جدید خود نیز جدیت لازم را به خرج دهد.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان نیر، افتتاح کتابخانه عمومی زکریای رازی در هفته دولت را خبری مبارک برای شهروندان دانسته و خاطرنشان ساخت: جذب خیرین شهرستان نیر در حوزه ساخت، تکمیل و تجهیز کتابخانه های عمومی و خرید منابع مکتوب برای این مراکز، امر مهمی است که باید بیشتر مورد پیگیری قرار گیرد.

در این جلسه، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل نیز با اظهار خرسندی از نگاه فرهنگی فرماندار شهرستان نیر، حمایت های ایشان را موجب دلگرمی کتابداران دانسته و اظهار داشت: شهرستان نیر با توجه به داشتن شهروندان فرهنگ دوست، نخبگان ملی و استانی و موقعیت گردشگری آن، باید نقش فعال تری در فعالیت های فرهنگی داشته باشد.

رباب عزیزخانی، عدم پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی توسط شهرداری را موجب کمبود اعتبارات جاری و لذا کاهش فعالیت های فرهنگی د ر کتابخانه ها بیان کرده و افزود: انتظار ما از شهرداری نیر اینست که علاوه بر پرداخت بموقع نیم درصد، در فعالیت های فرهنگی و کتابخانه ای نیز مشارکت فعالانه تری داشته باشد.

وی، با تجلیل از بانک پاسارگاد و بنیاد فرهنگی قلم چی در ساخت و تجهیز کتابخانه عمومی زکریای رازی، خیرین نیک اندیش را مهمترین یار و یاور کتابخانه های عمومی برشمرده و خواستار مشارکت خیرین شهرستان نیر در خرید منابع و تجهیز کتابخانه های عمومی این شهرستان شد.

قابل ذکر است که در ابتدای این جلسه، محسن باکفی سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نیر با ارئه گزارشی از اهم برنامه های کتابخانه ای، از برگزاری نشست کتاب خوان ویژه کودکان و نوجوانان در مردادماه خبر داد.

ارسال نظرات