​جامعه اسلامي دانشجويان زابل:

حجاب کامل بانوی ورزشکار در المپیک ریو موجب افتخار شد

حجاب کامل "خانم سکینه خدابنده لو" موجب افتخار و مباهات تمامی ایرانیان بوده که با پرچمداری از پوشش فاطمی, یکی از زیباترین جلوه های فرهنگِ دینی ما را به نمایش گذاشته است.
کد خبر: ۸۷۲۵۰۵۲
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵

به گزارش سرویس بسیج دانشجویی خبرگزاری بسیج،جامعه اسلامي دانشجويان زابل در خصوص حجاب بانوي چادري، "خانم سکینه خدابنده لو" در المبپيك 2016 برزيل بيانيه صادر کرد.

 
متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
 
قُلْ لِلْمُؤْمِنینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ وَ یَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذلِكَ أَزْكى‏ لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبیرٌ بِما یَصنعون (سوره نور /آیه۳۰ْ)
همه باید قلباً قدردان زنان ورزشکاری باشند که با حجاب و متانت و وقار در میدان های بین المللی ورزشی حاضر میشوند.   « مقام معظم رهبری (مدظله ) »
 
حجاب که به معنای پوشش اسلامی بانوان است دارای ایجابی و سلبی است که قرار گرفتن این دو بُعد در کنار هم حجاب اسلامی را محقق میسازد.


شهیدان، آن کفن بردوشان حماسه ساز رفتند تا ثابت کنند که سیاهی چادر بانوان جامعه اسلامی از سرخی خونشان رنگین تر است. و امروز میدان جنگ شلمچه و هویزه نیست. بلکه وسعت آن بسیار کوچک به اندازه دو چشم و دو گوش که دشمن قصد تصرف آن را دارد در کارزاری به نام حیله نرم. دشمن در جنگ نرم بدنبال تصرف سرزمین نیست ، دنبال تصرف افکار و عقاید است.


در جهان امروز ، الهامات درونی زن لگد مال هوس های زود گذر اقتصادی قرار گرفته است. قانون الهی حجاب نادیده گرفته شد و به نام آزادی و فرهنگ و بی بند و باری ترویج گردید و حجاب علامت عقب ماندگی معرفی شد.


ریشه بیشتر انحرافات دینی و اخلاقی نسل جوان در لابلای افکار و چنین عقایدی باید جستجو کرد. انحرافات عملی که در مسئله حجاب بوجود آمده است مبنای جنجال تبلیغاتی عده ای علیه اسلام شده است. پوشش و لباس اسلامی پرچم وجود بانوی اسلامی ست ، پرچمی که نماد فرهنگ است و مشخص می کند از چه چیزی تبعیت میکند.


متأسفانه عموم هنرمندان عزیز ما بیشتر بخاطر کم اطلاعی نسبت به دین مبین اسلام و معاشرت با افرادی که سبک زندگی غربی را دارند کمتر متوجه ناهمخوانی پوشش خود با عرف جامعه هستند، تا بیش از اینکه به فکر استفاده از لباسی باشند که نمایانگر وقار و نجابت یک ایرانی مسلمان است. در پی راهی برای سوژه ی دوربین شدن می گردند. در مکتب اسلامی هم از این رفتار ، به خودنمایی ، تبرج، و تفاخر یاد میشود. قطعاً ذهنیات این دسته از هنرمندان الگوی یک مسلمان نیست.


در مراسم افتتاحیه المپیک ریو شاهد حجاب کامل "خانم سکینه خدابنده لو" بودیم که باعث شد تا موج ضد فرهنگی علیه این مربی خوب کشورمان در شبکه های اجتماعی راه اندازی شود و به پوشش کامل ایشان ایراد بگیرند. اما نکته قابل تأمل نوع برخورد به اصطلاح روشنفکران با پدیده پوشش بود.
 
چند روز گذشته بود که مراسم جشن حافظ با پوشش های غیر متعارف و زننده بازیگران برگزار شد و همین روشنفکران ادعا داشتند که نباید به پوشش سایرین ایراد گرفت اما حال خودشان به پوشش مربی ارزشمند ایرانی ایراد وارد می کنند. 


 
سوال اینجاست که آیا مردم آمریکا که حجاب و پوشش نه در قانون دارند و نه در عرف جامعه شان بانوی ورزشکار محجبه خود را مورد هجمه و ناسزا قرار دادند؟! آیا او باعث ناهماهنگی در رژه تیم ورزشی خود نشده است؟! 


اسلام درد عظیمی برای این عده ست آن هم از نوع ناب محمدی اش... شهید آوینی بحق گفته اند: « در این مملکت همه آزاد هستند بجز حزب اللهی ها ...» وقتی برخی خواص ناخالص حزب اللهی را تند رو و بی مغز میدانند جای گله از برخی ها نمیرود.


بانوی چادری المپیک هزاران دلیل و بهانه و توجیه داشت برای کنار گذاشتن چادرش. اما دلش خواست پرچم دین و پرچم کشورش را با هم بالا ببرد و این پیروزی قبل از هر مسابقه.


توهین کمپین های فضای مجازی در برابر حرکت بزرگ این بانوی مدافع حریم هیچ است. رفتار این بانوی چادری موجب افتخار و مباهات تمامی ایرانیان بوده که با پرچمداری از پوشش فاطمی, یکی از زیباترین جلوه های فرهنگِ دینی ما را به نمایش گذاشته است.


لذا جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه زابل به نمایندگی از تمامی امت مومن و مسلمان جمهوری اسلامی ایران از حرکت این بانوی محجبه تقدیر و تشکر می نماید و امیدوار است که منش این خواهر گرامی مان سرلوحه کار تمامی بانوان کشورمان قرار گیرد.
 
والعاقبة للمتقین
۱۳۹۵/۵/۱۸
 
ارسال نظرات