پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بسیج دانشجویی در نظر دارد در بخش "کافه دانشگاه" شنبه هر هفته در گفت و گو با مسئول بسیج دانشجویی یکی از دانشگاه های کشور به بررسی وضعیت کلی و برنامه های این تشکل دانشجویی بپردازد.
کد خبر: ۸۷۲۵۰۵۴
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹

به گزارش سرویس بسیج دانشجویی خبرگزاری بسیج؛

  مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

وقتی با حداقل هزینه ها می توان بسیاری از مشکلات بهداشتی و پزشکی مناطق محروم را رفع کرد دریافت حقوق نجومی در وزارت بهداشت خجالت آور است / توجه کافی به مسئله بهداشت در وزارت بهداشت وجود ندارد



به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی؛ محمد کیانی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به شرایط مناطق محروم کشور اظهار داشت: مناطق محرومی در کشور وجود دارد با جمعیت های نزدیک به هزار نفر که نیازمند یک خانه بهداشت و یک نفر که با حقوق یک میلیون و پانصد تا دو میلیون به مسائل بهداشتی منطقه رسیدگی کند است. که این کار به شدت به کاهش مشکلات بهداشتی این مناظق می انجاند.

وی تصریح داشت: در مناطق محروم کشور شاهدیم به یک قشر از مردم و روستاییان هیچ گونه توجهی چه از نظر اقتصادی و چه از نظر فرهنگی نشده است. برای مثال دستگاه های دیجیتال در مناطق محروم آنتن دهی ندارد لذا روستاییان از ماهواره استفاده می کنند.

کیانی با اشاره به وجود بیماری های عفونی در مناطق محروم گفت: بعضا شاهد وجود بیماری های عفونی در مناطق محروم هستیم در حالی که کشور باید از این مسئله عبور کرده باشد و بهداشت و درمان پیشگیری لازم را انجام داده باشد.

 
3526-139404151220321445635324.jpg
 
وی با انتقاد از پرداخت حقوق های نجومی در وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در حالی که بسیاری از مشکلات مناطق محروم با حداقل هزینه ها قابل حل است بسیار تاسف بار و خجالت آور است شاهد حقوق های نجومی در وزارت بهداشت باشیم. این مسئله جمع آوری پول با بازی کردن با جان انسان ها است.

وی با اشاره به غربال گری های مناطق روستایی گفت: یکی از مواردی که در مناطق محروم به شدت با آن مواجهیم مسائل بهداشتی زنان است. چرا که در ابتدا به دلیل کم اطلاعی و آسیب پذیری زنان و در وهله بعد به دلیل هزینه ها و مشکلات حضور در شهر و مراکز بهداشتی پیگیری های لازم انجام نمی شود و مشکلات زیادی را برای این قشر از جامعه ایجاد می کند.
 
652.jpg
  عدم توجه لازم به مسئله بهداشت در مقایسه با درمان در کشور

کیانی اظهار داشت: یکی از مشکلاتی  که از ابتدای انقلاب تا کنون مغفول مانده است مسئله بهداشتی است که شاید بخشی از دلیل آن این باشد که مسئولین وزارت بهداشت و درمان همگی متخصص بخش درمان هستند و ما شاهد حضور یک تیم بهداشتی متخصص و کارآمد در این وزارت باشند.

وی افزود: با وجود دانشجویان و فارغ التحصیلان زیادی که در رشته های بهداشت در کشور داریم اما از این افراد استفاده لازم انجام نمی شود. برای نمونه در استخدامی استان فارس هیچ فرد متخصصی در رشته بهداشتی جذب نشده است و از توانمندی این افراد استفاده نمی شود.

وی با اشاره به اهمیت توجه به مسئله بهداشت در جامعه اظهار داشت: اگر به دانش آموختگان بهداشتی جامعه توجه لازم بشود کمک زیادی به بخش درمانی و پیشگیری از به وجود آمدن بیماری ها در جامعه می شود. اما متاسفانه ما شاهد اهتمام لازم در این مورد در وزارت بهداشت نیستیم.
 
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همکاری مسئولین دانشگاه را در برگزاری برنامه ها و اردوهای جهادی مثبت ارزیابی کرد و گفت: از نظر مدیریتی در دانشگاه شاهد ثبات و تعامل با گروه ها و تشکل های دانشجویی هستیم.

وی با اشاره به تشکیل انجمن علمی دانشکده به همت بسیج دانشجویی اظهار داشت: جلسات تخصصی و هم اندیشی در موضوعات سلامت و همچنین جلسات هم افزایی و مناظرات سیاسی نیز یکی دیگر از برنامه های بسیج دانشجویی برای دانشجویان دانشگاه بوده است.
انتهای پیام/
ارسال نظرات