اخیراً در شهرستان مشگین‌شهر با حکم دادگاه تجدید نظر دادگستری استان اردبیل بالغ بر 8000 درخت سیب 20 ساله در مشگین‌شهر قلع و قمع شدند.
کد خبر: ۸۷۲۵۰۷۵
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از مشگین شهر، درخت مظهر زیبایی و حیات و یکی از زیباترین و پرثمرترین نعمت‌های بیکران خداوند است که بخش مهمی از نیازهای انسان را برآورده می‌سازد لذا با توجه به اهمبت موضوع یک روز از سال به عنوان روز درختکاری نامگذاری شده است و هر ساله بخش عظیمی از درختان منطقه در این روز و هفته کاشته می‌شود و براساس روایات نیز درختکاری عمل صالح و مستحب الهی است.

در شهرستان مشگین شهر با حکم دادگاه تجدید نظر دادگستری استان اردبیل تمام اشجار و باغات احداثی در یک طایفه از روستاهای شهرستان مشگین شهر قلع و قمع شد.

طبق اسناد و شواهد موجود خواهان پرونده که یکی از 40 وراث طایفه می‌باشد تنها یک پنجم از کل زمین و باغات را به ارث می‌برد اما با حکم دادگاه تمامی زمین و باغات قلع و قمع شده و تمامی اشجار 20 ساله که تعداد ان بالغ بر 8000 عدد می‌باشد ریشه کن شد.

حال باید دید به خاطر وجود یک شاکی از وراث پرونده چرا باید دادگاه حکم به قلع و قمع تمامی باغات و درختان دهد در حالی که دادگاه می‌توانسته بدون وارد آوردن صدمه و خسارت به باغات میوه سهم الارث فرد خواهان را جدا کرده و تحویل وی کند تا چنین خسارت بزرگی به طبیعت و درختان وارد نشود.

رسول اکرم (ص ) می فرمایند: نزد من شکستن شاخه‌اي از درخت همچون شکستن بال فرشتگان است حال چرا باید مسئله‌ی که می‌توانست به آسانی حل شود این چنین پیچیده شده و موجب وارد آمدن چنین خسارت بزرگ بر درختان بی‌گناه شده است.

با این حال حکم این دادگاه مبنی بر قطع 8000 درختان میوه و تخریب مزارع و باغات چندین خانواده فقط به خاطر یک نفر!!! جای تامل دارد که امید است دادگستری استان این موضوع را جهت تنفیر افکار عمومی شفاف سازی کند.

 
 
 
 
 

ارسال نظرات