انتشارات روایت فتح :

تفحص پس از توسل به امام رضا(ع)

بیست و سومین کتاب از مجموعه روزگاران به موضوع «تفحص» پرداخته است که در آن از توسل به امام رضا(ع) اشاره دارد.
کد خبر: ۸۷۲۵۰۷۶
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
به گزارش سرویس مدیریت ارتباطات و امور رسانه بنیاد فرهنگی روایت خبرگزاری بسیج ، انتشارات روایت فتح بیست و سومین کتاب از مجموعه روزگاران را به موضوع «تفحص» اختصاص داد. در مقدمه این اثر می‌خوانیم: «خانه و زندگی، زن و فرزند را رها کردند، رفتند توی بیابان دنبال نشانه‌ها؛ با آنکه بارها و بارها شنیده بودند «به خاطر دو تا پاره استخوان، خودتان را به کشتن می‌دهید که چه؟، درک نمی‌کنند مادری را که دنبال یک نشانه است تا دلش آرام بگیرد؛ مثل یک تکه استخوان، تسبیح، عطر یا یادداشت کوچک. منتظر یک سنگ قبر است تا بشود سنگ صبورش. بشود دلخوشی برای دیدارهای صبح جمعه و شب‌های عید.»
در این کتاب صد تصویر کوتاه از خاطرات تفحص بیان شده است، از دوران زندگی مردان مردی که بعد از جنگ، یگانه دلخوشی‌شان آرام کردن دل مادران شهدا بود؛ زیرا این قصه سر دراز دارد.
در بخشی از این کتاب در یکی از خاطرات آمده است: «چند روزی می‌شد شهید پیدا نکرده بودیم. آن روز، یکی از بچه‌ها بعد از خواندن زیارت عاشورا توسل کرد به امام رضا(ع). از کراماتش می‌گفت؛ ما هم گریه می‌کردیم. رفتیم پای کار. دم دمای غروب بود. خسته و ناامید شده بودیم. آخرین بیل را که زدیم، تکه‌ای لباس بالا آمد. بچه‌ها دویدند سمتش. شهید را درآوردیم. توی جیبش یک آیه بود با عکسی از تمثال امام رضا(ع)؛ از همان‌ها که مشهد اطراف حرم می‌فروشند. کارتش را که پیدا کردم، بغضم ترکید. صدای صلوات و گریه بچه‌ها با هم درآمیخت. اسمش رضا بود. شهید را که به شهرستانش بردند، مادرش بی‌مقدمه گفته بود؛ پسرم علاقه و ارادت خاصی به امام رضا(ع) داشت.»
گفتنی است، کتاب «تفحص» از روزگاران ۲۳، به قلم افروز مهدیان تنظیم شده و انتشارات روایت فتح آن را برای نخستین بار با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه به قیمت ۵۵ هزار ریال منتشر کرده است.
ارسال نظرات