خبرهای داغ:
کد خبر: ۸۷۲۵۱۰۲
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، پس از انتشار خبری مبنی برعدم  درمان دست سوحته دختر سه ساله سایر رسانه های استان نیز د ر اقدامی مطالبه گر وارد شدند. پس از اینکه کارکنان خبرگزاری بسبج در قزوین  با وضعیت دستان سوخته دختر سه ساله مواجهه شدند بلافاصله با هزینه خود  دختر سه ساله را به بیمارستان شهید رجایی منتقل وکار درمان و برداشتن تاول های دست و درمان عفونت و کبودی  دست را توسط پزشک متخصص آغاز کردند لذا پس از سه روز پس از ملاقات دختر بچه  از بهبودی نسبی دست وی اطمینان حاصل نموده وبا انتشار خبر  و مصاحبه با مادر کودک در خبرگزاری بسیج  معاونت درمان تامین اجتماعی  وارد کار شد و بازرس ویژه برای این موضوع به کار گرفته شد.همکاری خوب معاونت درمان با خانواده دختر سه پس از این خبر منجر به چند مرحله درمان  شد که یک مرحله آن  در بیمارستان رازی زیر نظر تامین اجتماعی اتفاق افتاد.




نکته قابل تامل مصاحبه دکتر بابایی با روزنامه همشهری بود که حاوی چند نکته برای پاسخگویی بود

دکتر بابایی گفتند:پزسک بعد از معاینه و پانسمان دست بیمار به مادر وی توصیه می کند که به مرکز بیمارستان سوختگی شهرستان که در بیمارستان شهید رجایی است. مراجعه کند.
اولا پزشک ویزیت را انجام می دهد و هیچ کار درمانی بر روی دستان وی صورت نمی گیرد پماد و کار اولیه در درمانگاه خصوصی ... انجام می شود انتقال به بیمارستان شهیدرجایی توسط پرسنل خبرگزاری بسیج در قزوین انجام می شود
برخی از رسانه ها باانتشار  برخی اخبار  باعث متشنج کردن فضای جامعه می شوند و در جامعه شرایطی را ایجاد می کنند که گویی هیچگونه خدماتی در کشور ارائه نمی شود و همه خدمات پزشکی و پرستاری درکشور را زیر سوال می برند"

دوما؛اگر به بهانه تشنج در جا معه خطا ها و اشتباهات برخی نهادها پوشیده نگه داشته شود نتیجه اش فساد سازمان یافته ای می شود که در اقتصاد امروز شاهد هستیم.امروز اگر از حق یک مظلوم دفاع شود به معنای ایجاد هرج و مرج وتشنج  تلقی شود  کار پسندیده ای نیست.
در کشور هیچ کس منکر خوب بودن و انسان الهی بودن جامعه پزشکی و پرستاری نیست واگر کسی تمام خدمات پزشکان و پرستاران را زیر سئوال ببرد باید به سلامت عقلش شک کرد.
انتقاد رسانه ها به کادر پذیرش درمان بوده است نه به پزشکان و پرسناران کشور!! اشتباه عمدی یا سهوی کادر پذیرش درمانگاه چه ربطی به کل کشور دارد؟
رسانه های استان همانند بیست و سی از مسایل زننده پزشکی و بیمارستان ها پرده برداری نکردند مسئولان به جای مقصر دانستن رسانه ها بهتر است اندکی نظارت بر سازمانهایشان را بیشتر کنند تا شاهد اینگونه حوادث نباشیم.
اگر مردم شهر شریفیه خواسته ای مبنی بر وجود درمانگاه ومرکز بهداشتی دارند این روش مناسبی برای بیان درخواست آن ها نیست وباطرح این خبر فضای فرهنگی جامعه را تحت تاثیر قرار می دهند و آرامش جامعه را بر هم وی زنند"

این موضوع برحسب تصادف توسط خبرگزاری بسیج رویت و پیگیری شد  و هیچ ارتباطی به مردم بزرگوار و شهید پرور شر یفیه  ندارد. رفتار اشتباه عمد یا سهوی یک یا چند نفر نباید به یک شهر نسبت داده شود. و این روش مناسبی برای دفاع از عملکرد سازمانی نمی باشد.حال که همه نگران وضعیت فرهنگی هستیم  و رهبر انقلاب به ولنگاری فرهنگی از آن یاد کردند بهتر است تعریف درستی از فرهنگ ارائه شود.
از نظر ما رسانه ها هر کار خوب، رفتار،سنت و اعمال پسندیده که در جامعه  تبدبل به یک عادت شود از آن به عنوان فرهنگ  خوب و مردمانش را فرهنگ متعالی یاد می کنند.  و هرکار خوب که تبدیل به عادت شود   در اصطلاح جامعه شناسان فرهنگ سازی و در غیر این صورت ضد فرهنگی می باَشد
حال سکوت در برابر  بی مهری ها و نظاره کردن در برابر له شدن فقرا یک کار ضد دینی و ضد فرهنگی است بلکه واکنش در برابر آن کمک به سالم سازی جامعه و فضا سازی و اصلاح جامعه می کند.



1002/پ30/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها