برخورد قاطعانه با مجرمان جرایم خشن جز اولویت‌های کاری دادسرای نمین بوده و راه آنها را از این مسیر به سمت زندان اردبیل تغییر خواهیم داد.
کد خبر: ۸۷۲۵۱۳۴
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷

حجت الله حاتمی در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری بسیج از نمین با اشاره به برخورد قاطع با مجرمان اظهار کرد: حفظ حقوق بیت المال، اراضی ملی و طبیعی وظیفه تمامی دستگاه‌های اجرایی بوده و مسئولان می بایست به این مهم حساس باشند.

دادستان شهرستان نمین گفت: دستگاه قضا و دادستانی نیز در فرصت خود با متجاوزین مذکور قاطعانه برخورد خواهد کرد.

وی افزود: در حوزه پیشگیری از وقوع جرم نیز بر اساس سیاست های کلی مسئولان عالی رتبه استان با در نظر گرفتن اولویت کاری، پیگیری و اقدام خواهد شد.

حاتمی با تاکید بر ترویج فرهنگ مصالحه و سازش اظهار کرد: باید از ظرفیت شورای حل اختلاف در مصالحه و سازش در اکثر دعاوی علی‌الخصوص دعاوی خانوادگی و قابل گذشت، در واحد اجرای احکام کیفری، مجازات های قابل گذشت، دیه و محکومیت های مالی استفاده لازم را کرد چرا که تاثیر بسزایی در کاهش پرونده های ورودی دارد.

دادستان شهرستان نمین با اشاره به معضلات اجتماعی بیان کرد: در خصوص تحقیقات پایه محور معضلات اجتماعی همچون طلاق و از هم گسستگی روابط خانواده و جرائم ارتکابی در این حوزه و نابه هنجاری های اجتماعی با وجود مشکلات فراوان سرمایه گذاری و اقدام مناسبی انجام نشده است.

وی تصریح کرد: در این حوزه ها نباید انتظار داشت که حتماً قوانین و بخش نامه ها مشکلات را حل کنند، چرا که باید با تعامل میان دستگاهی این خلا پر شده و تجمع پتانسیل‌ها می تواند به رفع نواقع کمک کند.

حاتمی خاطر نشان شد: دستگاه قضا با حفظ استقلال خود در کنار سایر مجموعه ها همراه با ظرفیت سنجی و ظرفیت سازی کمک حال خواهد بود.

ارسال نظرات