خبرهای داغ:
نشست حلقه سرگروه های صالحین در حوزه حضرت زینب (س) ناحیه دالاهو برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۲۵۱۴۴
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از دالاهو، نشست حلقه سرگروه های صالحین در حوزه حضرت زینب(س) برگزار شد.

در این نشست مربی صالحین حوزه حضرت زینب (س) در مورد خصوصیاتی که باعث می‌شود حضرت فاطمه معصومه (س) از سایر امامزادگان جدا شود مطالبی را عنوان کرد.
وی افزود: تأثیر شخصیت پدر و مادر در روح و جسم فرزندان را نمی توان انکار کرد. این تأثیرپذیری در وجود فاطمه معصومه(س) از برجستگی خاصی برخوردار است. او از هر دو طرف (پدر و مادر) فضایلی را به ارث برد که تنها برادرش علی بن موسی الرضا(ع) آن‌ها را به صورت کامل در خود جمع کرده بود و به نظر می‌رسد بتوان سر برتری شخصیت والای فاطمه معصومه(س) بر دیگر فرزندان حضرت موسی بن جعفر(ع) را در همین نکته یافت که فاطمه معصومه(س) مانند برادرش از هر دو طرف پاکیزه‌ترین خصال و ویژگی‌ها را به ارث برد.

مربی صالحین سپاه دالاهو عنوان کرد: شفاعت گسترده، بالاترین جایگاه شفاعت از آن رسول گرامی اسلام است، اما دو تن از بانوان خاندان رسول مکرم شفاعت گسترده‌ای دارند که بسیار وسیع و جهان شمول است و می‌تواند همه اهالی محشر را فرا گیرد: 1-خاتون محشر، صدیقه اطهر، حضرت زهرا(س) 2-شفیعه روز جزا حضرت فاطمه معصومه(س)

وی ادامه داد: ویژگی‌های دیگر مثل عصمت، محدثه بودن، ورود زیارتنامه مخصوص و ... باعث شده که حضرت معصومه(س) از دیگر امامزادگان و برادران و خواهران پیشی گیرد و همچون ستاره‌ای درخشان در این آسمان بدرخشد و صاحب شأن و مقام خاصی بشوند.

این مربی حلقه های صالحین ویژگی و امتیاز منحصر به فرد دیگر را زیارت آن حضرت دانست و گفت: ثواب آن پاداش و جایزه بزرگی دارد و متن دقیق روایات استحباب زیارت و پاداش آن برای استفاده بیشتر مخاطبین ذکر می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: حضرت معصومه(س) تنها امامزاده‌ای است که امامان معصوم به زیارت آن حضرت تأکید کرده و پاداش زیارت آن حضرت را معادل با بهشت دانسته‌اند.

وی موقعیت و برتری جایگاه شهر مقدس قم و قداست و برکات آن را از وجود حضرت معصومه(س) دانست و اظهار کرد: یکی از برکات حضور حضرت معصومه (س) در ایران و قرار گرفتن قبر شریفش در حوزه سترگ قم است که در سایه این بانوی کریمه صدها دانشمند و عالم بزرگ تربیت یافته و در تولید علوم الهی و گسترش آن کوشیده‌اند.

 

ارسال نظرات